گردشگری و توریسم

۱۵۶۰ بسته آب معدنی غیر قابل مصرف در سنندج ضبط شد

دکتر آرزو فلاحی روز یکشنبه در گفت و گوی خبری اظهار داشت: در این مدت اکیپ‌های گشت مشترک نظارتی و بازرسی از ۷۸ مکان و مرکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی، بهداشتی و آشامیدنی بازدید کردند و به ۱۵ مکان متخلف برای رفع مشکلات شان اخطار ۲۴ ساعته دادند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: ۳۶ مورد اخطار بهداشتی تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری نیز برای واحدهای صنفی صادر، یک نانوایی و یک باب قلیان‌سرا نیز پلمب شدند.

فلاحی افزود: طی این مدت،  ۱۸ مورد نمونه برداری از آب آشامیدنی شهری، ۲۹ مورد آب روستایی و تست کلر باقیمانده آب شرب، بازرسی مشترک از مزارع، نمونه برداری از آب مصرفی سبزی کاری، سیفی کاری و خبازی‌ها انجام شد و پنج مورد صدور صلاحیت بهداشتی و یک مورد پیگیری شکایات مردمی نیز صورت گرفت.

وی یادآور شد: در ادامه روند بازدید و آموزش اصناف، ارائه آموزش و تذکر به مدیریت این دو بخش در خصوص گندزدایی مرتب سالن اصلی و محوطه ترمینال، تهیه و نصب پوستر در سالن و ایجاد فاصله اجتماعی پرسنل، استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوط به کرونا در خصوص کارکنان اداری آنها انجام شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در این بازرسی‌ها به ۲۹ صنف مختلف شامل متصدیان و فروشندگان پمپ بنزین، رستوران‌های بین راهی مسیر دیواندره، آرایشگاه‌های مردانه، خبازی، سوپرمارکت و اغذیه فروشی‌ها آموزش‌های لازم در خصوص رعایت ۱۰۰ درصدی پروتکل‌های بهداشتی جهت حفظ سلامت شهروندان ارائه شده است.

فلاحی تاکید کرد: با توجه به حساسیت مراکز نمونه گیری ۱۶ ساعته بازدید از این مراکز و نظارت بر گندزدایی انجام گرفته و همچنین نظارت کارشناسان این مرکز بر دفن اجساد بیماران کرونایی بر اساس پروتکل‌های بهداشتی در آرامستان بهشت محمدی و در صورت اعزام اموات به شهرستان‌های دیگر استان و روستاها طبق موازین بهداشتی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه طی سه روز گذشته، هفت هزار و یک مورد غربالگری از نظر کرونا در خصوص شهروندان سنندجی انجام شد، افزود: در همین راستا تعداد ۲۵۴ نفر که تماس اولیه با فرد مثبت و ۲۳۹ نفر که تماس ثانویه داشته‌اند تحت قرنطینه و پیگیری از نظر علایم قرار گرفتند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: تعداد ۱۲۰ نمونه تست کرونا از مراجعین در مراکز سرپایی ۱۶ ساعته سنندج نیز در این مدت صورت گرفته است.

بنابر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۲۵۵ هزار و ۱۱۷ نفر رسیده و تاکنون ۱۲ هزار و ۶۳۵ بیمار نیز جان خود را از دست داده و ۲۱۷ هزار و ۶۶۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.