گردشگری و توریسم

انتقاد ۲ سناتور جمهوریخواه از «اشتباه» و «فساد تاریخی» ترامپ

به گزارش بامداد یکشنبه تارنمای هیل، «پت تومی» سناتور جمهوریخواه ایالت پنسیلوانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: لغو مجازات راجر استون یک اشتباه است. او به دروغگویی به کنگره و کارشکنی در اجرای تحقیقات کمیته تحت هدایت جمهوریخواهان کنگره متهم شده است.
«میت رامنی» سناتور جمهوریخواه ایالت یوتا نیز این اقدام ترامپ را «فساد تاریخی» نامید.
رامنی سابقه‌ای طولانی در انتقاد از ترامپ دارد. او تنها سناتور جمهوریخواه بود که در روند استیضاح ترامپ به محکومیت وی رأی داد.
استون از چهره های سیاسی بدنام و گرداننده پشت صحنه افشای اطلاعات علیه «هیلاری کلینتون» در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶میلادی آمریکاست که در دادگاه به سه سال و سه ماه حبس محکوم شده بود.
وی قرار بود از هفته جاری دوره محکومیت خود را آغاز کند. 
ترامپ که بارها از محکوم شدن استون انتقاد کرده و این تصمیم را ناعادلانه خوانده بود، به فاصله چند روز مانده به آغاز زندان مشاور سابق خود، با استفاده از اختیارات ریاست جمهوری دستور عفو او را صادر کرد.
در دادگاه رسیدگی به اتهامات استون، پنج مورد اظهاریه کذب وی درباره ارتباطش با وب‌سایت افشاگر ویکی‌لیکس و بنیانگذار آن «جولیان آسانژ» مورد استناد قرار گرفته است. 
طبق کیفرخواست، راجر استون در تابستان سال ۲۰۱۶ یعنی چند ماه پیش از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات با «مقامات ارشد» کارزار انتخاباتی وی در تماس بوده و به آنها وعده انتشار اطلاعاتی علیه هیلاری کلینتون توسط ویکی‌لیکس را داده بود.
وب‌سایت افشاگر ویکی‌لیکس هزاران ایمیل هک شده از حزب دموکرات آمریکا را در روزهای منتهی به انتخابات سال ۲۰۱۶ منتشر کرد. هیلاری کلینتون علت باخت خود در انتخابات را از جمله انتشار این ایمیل‌ها عنوان کرده است.