گردشگری و توریسم

ارتش سوریه از عبور کاروان‌ نظامیان آمریکایی در حسکه جلوگیری کرد

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، پست‌های ایست و بازرسی ارتش سوریه در حومه غربی استان الحسکه با ممانعت از عبور کاروانی از خودروهای زرهی نیروهای آمریکایی، آن‌ها را مجبور کردند به پایگاه‌های غیرقانونی خود در این استان بازگردند.

بر اساس این گزارش، پست‌های ارتش سوریه مانع عبور خودروهای نظامیان آمریکایی از روستاهای «الیباط»، «تل شامیران» و «منسف تحتانی» در حومه غربی استان الحسکه شدند و آن‌ها را وادار به بازگشت کردند.

پیش از این نیز بارها اهالی استان حسکه سوریه از تردد کاروان نظامیان آمریکایی در این منطقه جلوگیری و به حضور آن‌ها اعتراض کرده بودند.

آمریکا از سال ۱۳۹۴ به صورت غیرقانونی نیروهای خود را وارد شرق سوریه کرده و با وجود درخواست‌های مکرر دولت قانونی سوریه، از خروج آنان خودداری می‌کند.

بتازگی نیز برخی از این نیروها برای غارت منابع نفتی در اطراف میادین نفتی سوریه مستقر شده‌اند و با همدستی تروریست‌ها، نفت این کشور را قاچاق و منابع مالی خود را تأمین می‌کنند.

آمریکا بر اساس برخی اخبار، حدود هفت هزار نیروی نظامی به صورت غیرقانونی در سوریه وارد و در ۱۹ پایگاه نظامی در مناطق مرزی شرق سوریه با اردن و عراق تا مرزهای سوریه با ترکیه مستقر کرده است.

دولت سوریه بارها خواستار خروج نیروهای نظامی از این کشور شده که به صورت غیرقانونی و بدون درخواست، وارد این کشور شده‌اند.