گردشگری و توریسم

پویش نه به پرتاب زباله از خودرو در قلعه‌تل باغملک شکل گرفت

سمیه علی‌دشت یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رها کردن پلاستیک در طبیعت یکی از معضلاتی است که جامعه محیط زیست با آن درگیر است و سالانه چندین هزار حیوان را به کام مرگ می‌کشاند.

وی افزود: کیسه‌های پلاستیکی پس از اختراع پلاستیک در سال ۱۸۵۶ میلادی توسط «الکساندر پارکس» مهمان خانه‌ها شد و در همین مدت زمان نه چندان طولانی اثرات مخرب زیادی بر جای گذاشته است  در واقع زندگی مدرن علاوه بر رفاهی که برای انسان به همراه دارد ضررهای جبران ناپذیری را نیز موجب شده است.

مدیر انجمن دوست‌داران محیط زیست قلعه‌تل با بیان اینکه براساس تحقیقات انجام شده تنها در ایران سالانه بیش از سه میلیون تن پلاستیک تولید می شود اضافه کرد: بیشتر این پلاستیک ها نیز بادوام هستند و صد ها سال طول می کشد تا به خودی خود تجزیه و نابود شوند. در دنیا تلاش هایی برای جلوگیری از آلودگی طبیعت به پلاستیک انجام گرفته است که روز بدون پلاستیک یکی از این کارهاست.

علی‌دشت با اشاره به راه‌اندازی پویش نه به پرتاب زباله از خودرو ادامه داد: انجمن دوست‌داران محیط زیست قلعه‌تل به مناسبت روز جهانی بدون پلاستیک ۲۵۰ کیسه پارچه‌ای قابل نصب در خودرو تهیه و به خودروهای عبوری و همشهریان اهدا کرد.

انجمن دوست‌داران محیط زیست قلعه‌تل یکی از سمن‌های فعال خوزستان در حوزه حفاظت از محیط زیست است که سالانه اقدامات زیادی در این زمینه انجام می‌دهد.