گردشگری و توریسم

۵۰۳ تن ماهی در شاهرود تولید شد

بهروز زنگنه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : همچنین ۲۵ هزار قطعه بچه ماهی سردآبی  قزل‌آلا در استخرهای پرورش ماهی این شهرستان تولید شد.

وی ادامه داد: ماهیان زینتی در شاهرود نیز سهمی ۱۵ هزار قطعه ای در پرورش ماهیان به خود اختصاص دادند.

وی تاکید کرد : در استخرهای این شهرستان  ماهیان گرم آبی “کپور”، “آمور” و” فیتوفاک ” و ماهی سردآبی قزل‌آلا پرورش می یابند.

به گفته وی سال گذشته هم ۲۷۰ تن ماهی سرآبی ؛ ۱۲۰تن ماهی گرم آبی و ۱۲هزار قطعه بچه ماهی سردآبی در شهرستان شاهرود تولید شد.

 پرورش ماهی به عنوان جایگزین محصولات کشاورزی با مصرف آب بالا یکی از پیشنهادهای کارشناسان امر برای استفاده بهینه از آب های موجود است.

در بخش های شمالی و کوهستانی شهرستان شاهرود به دلیل وجود شرایط اقلیمی و منابع آبی مناسب، امکان توسعه آبزی پروری وجود دارد، راه اندازی و فعال سازی واحد فرآوری بسته بندی انجماد ماهی در مجن و همچنین توسعه روش های آبزی پروری نوین و استفاده از تجهیزات بروز مانند سامانه های هواده، سبب افزایش تولید می شود.

پرورش ماهی در قفس هم از مدتی پیش در شاهرود آغاز شده، این کار یکی از سیاست های جدید وزارت جهاد کشاورزی در حوزه آبزی پروری بوده که نخست از استان های ساحلی آغاز شده است.
پرورش ماهی با هدف تولید اقتصادی به چهار شکل انجام می‌شود که شامل پرورش در استخرهای روباز خاکی و پرورش در استخرهای سرپوشیده گلخانه‌ای، در تانک و یا در قفس است که روش آخری بیشتر در نواحی جنوبی کشور قابل استفاده است.