گردشگری و توریسم

معاون حزب الله لبنان: هرگز تسلیم فشارهای آمریکا نخواهیم شد

به گزارش پایگاه خبری “النشره” لبنان، شیخ قاسم در یک گفت‌وگوی تلویزیونی تصریح کرد: هرگز به آن گزینه که گرسنگی باشد، نخواهیم رسید و اگر شما گمان می‌کنید که با افزایش فشارها تسلیم خواهیم شد، [بدانید] که ما به کمک دولت لبنان، اقدامات عملی در اختیار داریم تا کشور همچنان روی پای خود بایستد.

معاون سید حسن نصرالله تصریح کرد: هدف کلیدی ایالات متحده در منطقه [خاورمیانه] حمایت از اسرائیل و سلب حقوق مردم فلسطین است.
وی افزود: حزب‌الله یک جنبش مقاومت است که اسرائیل را از لبنان بیرون رانده و اجازه نداده است رؤیای این رژیم برای ضربه زدن به مقاومت محقق شود، همچنان که ما موفق شدیم بزرگ‌ترین پیروزی را در سال ۲۰۰۰ رقم بزنیم.
شیخ قاسم تصریح کرد: تمام جنگ‌هایی که اسرائیل با [حزب‌الله] به راه انداخته تا شروط خود را تحمیل کند، ناکام مانده است.
وی مشکل لبنان را مشکل موجود میان آمریکا و ایران ندانست و گفت: این مسأله ناشی از مشکل میان حزب‌الله و اسرائیل است.
معاون حزب‌الله لبنان ادامه داد: مقاومت در لبنان برآمده از سه نهاد ارتش، مردم و گروه‌های مقاومت است که حاکمیت را برای لبنان به ارمغان آورده است، مسأله‌ای که برای [آمریکا و رژیم صهیونیستی] قابل قبول نیست، این درحالی است که حزب‌الله بخشی از کشور لبنان به شمار می‌آید.

وی در پاسخ به “مایک پمپئو” وزیر امورخارجه آمریکا که اعلام کرده بود، در صورتی که لبنان بخواهد از ایران فراورده‌های نفتی بخرد، تحریم می‌شود، گفت: طرف آمریکایی می‌تواند طرح‌های ممنوع را اعلام کند، اما ما نیز در راستای منافع لبنان باید تلاش کنیم.
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: مشخص نیست، پمپئو توانایی اجرای این تهدید را داشته باشد، چرا که ما برای دور زدن فشارهای آمریکا، راه‌های خود را داریم.
معاون حزب‌الله لبنان فشارهای اقتصادی را به عنوان جایگزین جنگ نظامی یاد کرد و افزود: آمریکا دستپاچه است و اسرائیل با موانع و مشکلات داخلی زیادی رو به روست.
وی گفت:دولت لبنان امروز که ما در آن حضور داریم سیاست‌های آمریکا را متوقف کرده است، سیاست‌هایی که در راستای منافع اسرائیل به دنبال چنبره زدن بر لبنان است، اما یک سد محکم برای جلوگیری از سرنگونی دولت وجود دارد.
معاون نصرالله شایعات در خصوص کناره‌گیری دولت “حسان دیاب” را رد کرد و گفت: هیچ صحبتی نه در تیم سیاسی حزب‌الله و نه در گروه‌های دیگر برای استعفای دولت وجود ندارد.
شیخ قاسم ادامه داد: مردم در حال حمایت از دولت و نه مقابله با آن هستند چرا که تشکیل یک دولت جایگزین در حال حاضر به معنای خلأ [سیاسی] است.
وی افزود: رویکرد دولت لبنان به سمت شرق بدون قطع ارتباط با غرب، تلاشی برای کاهش بحران اقصادی است.
شیخ قاسم با هشدار به رژیم صهیونیستی گفت: اگر جنگی با اسرائیل رخ دهد، به طور حتم طرف بازنده تل‌آویو خواهد بود، چرا که توان و ظرفیت مقاومت و حضور آن بسیار بیشتر از جنگ سال ۲۰۰۶ (۳۳ روزه) است و این را آنها خوب می‌دانند.