گردشگری و توریسم

ادامه اعتراض‌های مردمی به نژادپرستی و خشونت پلیس در آمریکا

به نوشته نشریه هیل، به دنبال تجمع گسترده مردم و به خشونت کشیده شدن اعتراض‌ها، فرماندار یوتاه در مرکز این ایالت وضعیت اضطراری اعلام کرد. 

این تظاهرات، در اعتراض به کشته شدن برناردو پالاسیوس جوان ۲۲ آمریکایی به دست پلیس آن هم با ۳۴ بار شلیک در ماه مه (اردیبهشت) و توجیه بازپرس قضایی در مورد برخورد خشونت آمیز پلیس صورت گرفت. 

در اعتراض‌های اولیه به این جنایت، بازپرس قضایی سالت لیک با توجیه کردن قتل برناردو، از پلیس خاطی حمایت و اعلام کرد که کار وی در این قضیه درست بوده است.  

تظاهرکنندگان در اعتراض به سخنان بازپرس قضایی، به اداره پلیس سالت لیک حمله کرده و پنجره‌های ساختمان را شکستند. 

در پی به خشونت کشیده شدن اعتراض‌های خیابانی، اریک مندنهال فرماندار شهر سالت لیک ضمن درخواست از معترضان برای حفظ آرامش گفت به زودی کمیسیون تازه‌ای برای ارزیابی عدالت نژادی در پلیس تشکیل می‌شود و تغییراتی در اداره پلیس به وجود می‌آید. 

تظاهرات علیه وحشیگری‌های پلیس و رفتارهای نژادپرستانه آنان در سراسر آمریکا و نقاط مختلف جهان پس از مرگ دردناک جورج فلوید سیاهپوست آمریکایی در اواخر ماه مه آغاز شد. 

این اعتراضات مدنی و خیابانی تا کنون برخی ادارات پلیس و ایالت‌های آمریکا را به بازنگری در شیوه‌های اجرای قانون و اعمال سیاست‌های جدید در جهت کاهش تعصبات نژادی سوق داده است. 

بیش از یکماه است که نقاط مختلف آمریکا شاهد اعتراض‌های مرمی است.