گردشگری و توریسم, گردشگری ورزشی

ورزش‌های پرخطر در شهرهای قرمز مازندران تعطیل شد

دکتر فرزاد گوهردهی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ورزش های پربرخورد و پرخطر تعطیل شده را  شامل کشتی ، ورزش های رزمی ، شنا ،کبدی و بدنسازی اعلام کرد.

وی افزود : این تصمیم بر اساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا و برای پیشگیری از انتقال احتمالی ویروس کرونا در بین ورزشکاران استان بخصوص در شهرهای با وضعیت قرمز اتخاذ شده است.
گوهردهی اظهار داشت : ادامه فعالیت های ورزشی در سایر شهرستان های استان که دارای وضعیت سفید کرونایی هستند نیز صرفا با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی قابل انجام است و قطعا  باشگاه ها مسوول اصلی رعایت این پروتکل ها محسوب می شوند.
وی اضافه کرد : در شرایط فعلی طبق مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا این ورزشها در شهرهای قرمز تعطیل است و  از سر گیری این فعالیت های ورزشی نیز به کاهش همه گیری ویروس کرونا و سفید شدن وضعیت وابسته است.

پیک دوم شیوع ویروس کرونا در مازندران از هفته گذشته شروع شد و هم اکنون در بیمارستان های دو دانشگاه علوم پزشکی بابل و مازندران بیش از ۷۰۰ بیمار مبتلا به کرونا تحت درمان قرار دارند.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، هم اکنون وضعیت شیوع کرونا در هفت شهرستان آمل ، بهشهر، بابل ، رامسر ، نوشهر ، محمودآباد و سوادکوه قرمز و در پنج شهرستان دیگر استان هم نارنجی است. مازندران ۲۲ شهرستان دارد.