گردشگری و توریسم

بوستان بانوان در میامی ساخته می‌شود

علی اکبر محمدی روز پنجشنبه  در گفت وگو با ایرنا، افزود: در این بوستان همه بخش‌های مدیریت مجموعه در اختیار زنان خواهد بود تا آن‌ها بتوانند از تمام وسایل موجود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه زنان نیمی از جامعه ما را تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: باید فضاهایی را مخصوص بانوان ایجاد کرد تا آن‌ها بتوانند با آرامش و امنیت ، اوقات فراغت خود را سپری کنند.

محمدی ادامه داد : افزایش روحیه شادابی و نشاط و ایجاد فضا و محیطی سالم برای تفریح زنان از اهداف اجرای این طرح محسوب می شود.

شهردار میامی با بیان اینکه باید دقت کافی  در ساخت اصولی و مناسب بوستان بانوان و مجهز کردن آن مدنظر باشد ، افزود: مهم تر از ساخت پارک، نگهداری آن است که این قسمت از کار بر عهده بانوان شهر است.

وی با بیان اینکه بهسازی و تجهیز بوستان های سطح شهر میامی در اولویت برنامه های شهرداری قرار دارد،گفت : مطالعات طرح ساخت پارک بانوان انجام شده است.

شهردار میامی خاطرنشان کرد : پارک بانوان یکی از نیازهای اساسی مردم منطقه بوده و با احداث این مجموعه تفریحی علاوه بر افزایش سرانه فضاهای سبز شهری و بهره‌مندی شهروندان از این فضاها، به مجموعه‌های تفریحی شهر نیز افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به مشارکت مردم میامی در مقابله با بیماری کرونا، تصریح کرد: بسیاری از کشاورزان و جوانان میامی از ابتدای مبارزه با بیماری کرونا ضدعفونی معابر شهری و روستاهای نزدیک را بصورت شبانه روزی انجام می‌دهند.

محمدی ادامه داد : جاده ترانزیتی تهران-مشهد یک ثروت برای این شهرستان محسوب می شود، و در راستای زیباسازی ورودی و خروجی میامی اقدامات موثری برنامه ریزی می شود.

شهر میامی در حاشیه جاده سراسری تهران – مشهد ،  با آثار تاریخی زیبا شامل حمام ،آب انبارو مسجد آقایان ،کاروانسرای شاه عباسی ، منطقه تفریحی سه چنار ، برج ها و یخچال های قدیمی در شرق استان سمنان قرار دارد.