گردشگری و توریسم

دمای هوا در آذربایجان‌غربی کاهش می‌یابد

یاسر اشتاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با شروع فعالیت امواج ناپایدار در استان از روز جاری تا اواسط هفته بعد هوای مناطق شمالی و مرکزی استان در ساعت‌های بعد از ظهر و اوایل شب رگباری خواهد بود.

وی بیان کرد: انجام اقدامات به‌موقع در خصوص آبگرفتگی معابر شهری و اجتناب از تردد در حاشیه رودخانه‌ها از ضرورت‌هایی است که باید رعایت شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به لزوم رعایت نکات ایمنی توسط شهروندان و قرار نگرفتن در کنار مسیل‌ها افزود: تا خروج سامانه بارشی احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی ‌شدن رودخانه‌ها و احتمال سقوط اشیا در اثر وزش باد طی روزهای آتی در استان دور از انتظار نیست و لازم است شهروندان در ترددهای خود نکات ایمنی را در نظر بگیرند.

اشتاد با اشاره به دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته پلدشت با ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین شهر استان بود و چالدران با ۱۰درجه بالای صفر خنک‌ترین شهر استان لقب گرفت و دمای مرکز استان نیز ۳۱ درجه سانتی‌گراد بود.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.