گردشگری و توریسم

طرح سوال اعضای شورای رشت از شهردار

اسماعیل حاجی پور غروب چهارشنبه در جلسه شورای اسلامی رشت افزود: بر اساس ماده ۸۳ قانون تشکیل وظایف و اختیارات شورا اعضای شورای اسلامی می توانند از شهردار طرح سوال داشته باشند و شهردار نیز باید پاسخ دهد.

وی اظهار داشت: بعد از طرح سوال از شهردار بر اساس قانون شهردار ۱۰ روز فرصت دارد تا برای پاسخگویی در صحن شورا حضور یابد بنابراین دوشنبه هفته آینده این فرصت به پایان می رسد.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت خاطر نشان کرد: عصر دوشنبه هفته آینده جلسه فوق العاده شورای رشت به منظور حضور شهردار برای پاسخگویی به اعضای شورا برگزار می شود.

وی بیان داشت: اگر شهردار رشت دوشنبه هفته آینده برای پاسخگویی به اعضای شورا در صحن حاضر نشود  بر اساس قانون ما به عنوان اعضای شورا تصمیم می گیریم. اما بر اساس اعلام شهردار او هفته آینده حتما حضور می یابد.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت در ادامه با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در کشور اظهار داشت: پروتکل های بهداشتی باید به طور جدی از سوی مردم رعایت شود، زدن ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و شست و شوی دست ها سه اصل مهم برای مقابله با کرونا است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت نیز در این جلسه با اشاره به فرارسیدن ۲۱ تیرماه روز حجاب و عفاف بیان داشت: انجام اقدامات اساسی برای جامعه و قشر بانوان در این ارتباط باید در دستور کار جدی قرار گیرد.

فاطمه شیرزاد حجاب را مصونیت و آرامش برای بانوان عنوان کرد و افزود: آرامش بانوان در پناه  حفظ حجاب است.

احمد رمضانپور نرگسی یکی از اعضای شورای اسلامی رشت نیز در این جلسه با گله مندی از اعضای کمیسیون های شورا بیان داشت: اعضای کمیسیون های در بیشتر جلسات حضور ندارند و رئیس کمیسیون تنها است.

وی اظهار داشت: بعد از انتخابات از هیات رئیسه کمیسیون ها دیگر خبری نیست ما باید پاسخگوی عملکرد مان به مردم باشیم.

شورای اسلامی کلانشهر رشت ۱۱ عضو دارد.

رشت دارای حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت است که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد.