گردشگری و توریسم

ابتلای به کرونا در استان اردبیل با شتاب زیاد رو به افزایش است

دکتر محمدرضا رضایی‌بنا  سهشنبه شب در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، با بیان این که هر روز افراد زیادی به علت ابتلای به ویروس کرونا به بیمارستان‌های استان مراجعه و بستری می‌شوند، گفت: در شبانه روز گذشته، مراکز درمانی استان اردبیل با پذیرش و بستری ۴۵ بیمار جدید، بیشترین آمار بستری را در یک ماه اخیر داشته‌اند.

وی با اشاره به بستری شدن ۲۱۳ نفر در بخش‌های کرونای مراکز درمانی استان اردبیل افزود: در بیمارستان امام خمینی‌(ره) اردبیل در مجموع۱۰ بخش برای بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل تاکید کرد: توصیه ما این است که مردم همانند موج قبلی کرونا در استان، با رعایت موارد و دستورالعمل‌های بهداشتی خود و دیگران را از خطر ابتلای به ویروس کرونا دور کنند.

وی با توصیه اکید به مردم برای استفاده از ماسک در محافل عمومی و اجتماعات، خواستار محدود کردن مراودات پرازدحام به خصوص مراسم عروسی و ترحیم شد و اضافه کرد: حضور در محل‌های پرازدحام در شیوع موج جدید کرونا نقش مهمی داشته است.

به گزارش ایرنا، آخرین آمار اعلام شده توسط سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشان می‌دهد که پس از ۲ ماه، وضعیت ابتلا به بیماری کرونا در استان اردبیل از سفید به نارنجی تغییر یافته و در وضعیت هشدار قرار گرفته است.

بنا به گزارش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در شبانه‌روز گذشته به رغم نبود مورد فوتی، ۴۲ نفر از ۲۱۳ مورد بستری در مراکز درمانی استان در بخش مراقبت‌های ویژه تحت‌نظر قرار دارند.

مسوولان بهداشت و درمان استان اردبیل در ۲ هفته اخیر با هشدار نسبت به روند رو به افزایش تعداد ابتلا و بستری مبتلایان به کرونا، به طور مستمر خواهان رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی شدند.

روند رو به افزایش شیوع کرونا در اردبیل نشان می‌دهد که در کنار انتقال بیماری از طریق مسافران خارج از استان، مردم نیز با کم‌توجهی به قواعد بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی موجب افزایش این بیماری شده‌اند.

تاکنون ۲۴۵ هزار و ۶۸۸ نفر به بیماری کرونا در ایران مبتلا شده‌اند و استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارند.

بنا به اعلام وزارت بهداشت، هم اکنون استان‌های اردبیل، تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان و همدان در وضعیت هشدار قرار دارند.