گردشگری و توریسم, گردشگری ورزشی

ورزشکاران کم‌بینا و نابینای خوزستان نیازمند حمایت بهزیستی هستند

وحید انصاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مهمترین مشکل ما نبود بودجه است و ما نمی توانیم اهداف هیات را جلو ببریم. در حال حاضر اکثر ورزشکاران استان پا به سن نهاده اند و ما چون پولی نداریم نمی توانیم از مربیان تراز اول استفاده کنیم.

وی ادامه داد: ما کار استعدایابی را به خوبی انجام دادیم و افراد مستعد را شناسایی کردیم اما به دلیل نبود منبع مالی، نمی توانیم هزینه مربی، وسیله ایاب و ذهاب، سالن و لباس ورزشکاران را تامین کنیم. به عنوان مثال ما دستور خرید وسیله ایاب ذهاب را از استانداری گرفتیم اما هیچ یک از ارگان‌های استان بودجه این کار را به ما نمی‌دهند.

رییس هیات کم بینایان و نابینایان استان گفت: خوزستان ظرفیتهای بسیاری دارد با این وجود هیچ یک از ارگان‌های استان از ورزشکاران نابینا و کم بینا حمایت نمی‌کنند و همه چیز تنها در چند رشته خلاصه شده است در حالی که ورزشکاران ما بارها در مسابقات جهانی، پارآسیایی و پاراالمپیک برای کشورمان افتخارآفرینی کردند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۵۰۰ ورزش کار سازمان یافته در این رشته فعالیت دارند افزود: البته اگر ارگان‌ها و شرکت‌ها از ما حمایت بیشتری داشته باشند می‌توانیم علاقمندان بیشتری را جذب این رشته کنیم. متاسفانه شرایط به گونه ای است که دیگر کسی  به سمت این ورزش نمی آید زیرا باید هزینه زیادی پرداخت کند و ما توان مالی مناسبی نداریم که از ورزشکارانمان حمایت کنیم.

انصاری با بیان اینکه هیات کم بینایان و نابینایان استان در پنج رشته گلبال، جودو، دو و میدانی، شطرنج و شنا فعالیت می‌کند گفت: از آنجا که تبلیغ چندانی در رشته‌های ورزشی کم‌بینایان و نابینایان صورت نمی‌گیرد، مردم شناخت کمتری از این هیات دارند.

رییس هیات استان ادامه داد: ورزشکاران کم بینا و نابینا برای حضور در عرصه هایی چون ورزش نیازمند حمایت بیشتری هستند که این حمایت ها مستلزم ارائه تسهیلات و امکانات بیشتر از سوی ارگان ها و شرکت های استان است .

وی در پایان گفت: در سال جاری در صورت ریشه کن شدن بیماری کرونا برنامه های بسیاری از جمله اعزام ورزشکاران به مسابقات و میزبانی مسابقات کشوری را در دستور کار داریم که امیدواریم این مهم با کمک ارگان های استان محقق شود.