گردشگری و توریسم

آمریکا ویزای دانشجویان با کلاس‌های مجازی را لغو می‌کند

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اداره مهاجرت و گمرک آمریکا بامداد سه‌شنبه اعلام کرد افراد غیرمهاجری که برای تحصیل یا گذراندن دوره‌های مهارتی در این کشور هستند، در صورتی که همه کلاس‌هایشان به شکل مجازی برگزاری می‌شود، اجازه نخواهند داشت در آمریکا بمانند.

این نهاد دولتی آمریکا همچنین گفت کسانی که در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش مجازی تحصیل می‌کنند، یا باید آمریکا را ترک کنند و یا اقدامات دیگری نظیر تغییر روش تحصیل و آموزش به حضوری انجام دهند.

در حالی که اداره مهاجرت آمریکا دلیل این تغییر سیاست را اعلام نکرده، بسیاری از دانشگاه‌ها و مراکز تحصیلی و آموزشی این کشور پس از تعطیلی‌های سراسری به دلیل شیوع کرونا، هنوز برنامه سال آینده تحصیلی خود را اعلام نکرده‌اند.

آمار ابتلا به کرونا در آمریکا در هفته‌های اخیر رشد شدیدی داشته است و بسیاری از ایالت‌ها که در حال کاهش محدودیت‌های کرونایی بودند، آن را متوقف کرده‌اند

.روز پنجشنبه ۵۵ هزار و ۲۲۰ نفر در آمریکا به کرونا  مبتلا شدند که رکورد بالاترین تعداد ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت در این کشور را که ۵۲ هزار و ۷۸۹ نفر بود، شکست.
با وجود آنکه دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا خواستار بازگشایی مدارس به روال عادی از پاییز شده است، بسیاری از ایالت‌ها در مواجهه با رشد دوباره مبتلایان به کرونا، محدودیت‌ها را کاهش نداده‌اند.