گردشگری و توریسم

ایران و تونس بر گسترش همکاری های دوجانبه تاکید کردند

در این دیدار که روز دوشنبه گذشته برگزار شد، اهمیت پیشبرد روابط تجاری میان تونس و ایران و گشودن افق های جدید همکاری های دو جانبه مورد تاکید قرار گرفت و زمینه های همکاری میان دو طرف و راه های گسترش آن بررسی شد.

وزیر بارزگانی تونس در این دیدار بر لزوم  ارتقاء سطح مبادلات تجاری میان دو کشور و تلاش برای افزایش دیدارهای متقابل و خاطرنشان کرد که ویروس «کووید 19» روی برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور تاثیر گذاشته است.

 سفیر ایران در این دیدار خواستار گسترش همکاری و دیدار فعالان اقتصادی دو کشور شد.

وی همچنین پیشنهاد کرد که یک سری نشست های صنفی از راه دور در سطح اتاق های بازرگانی و با حضور شماری از تجار دو کشور و تحت نظارت وزارت بازرگانی برگزار شود.

شیبانی ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۸ به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران وارد محل ماموریت خود در تونس پایتخت تونس شد.

شیبانی پیش از عزیمت به تونس به همراه هشت سفیر جدید و منصوب شده از سوی حسن روحانی رییس جمهوری ایران با وی دیدار و گفت و گو کرد.

روحانی در این دیدار،  از آنان خواست ضمن معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت های کشورمان به سرمایه گذاران و بخش‌های خصوصی و دولتی محل ماموریت خود، بیش از پیش برای توسعه، تقویت و تحکیم روابط و مناسبات همه جانبه با دیگر کشورها تلاش کنند.

رئیس جمهوری همچنین بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و کمک سفرا به تقویت فعالیت بخش خصوصی و تجارت با سایر کشورها تاکید کرد.