گردشگری و توریسم

سدهای خراسان رضوی به پهنه‌های گردشگری تبدیل می‌شود

ابوالفضل مکرمی‌فر روز دوشنبه در جلسه کمیته گردشگری آب استان که در شرکت آب‌ منطقه‌ای خراسان ‌رضوی برگزار شد افزود: بر اساس تفاهم‌نامه وزارت نیرو و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سدهای استان به عنوان قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: بر اساس تفاهم صورت گرفته بین اداره‌کل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی سدها و بندهای دارای ظرفیت جذب گردشگر از جمله سدفریمان، سد درونگر، سدسلامی و سایر سدها و بندهای استان به فضای گردشگری تبدیل خواهند شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی گفت: گردشگران با توجه به تنوع فضاها و ظرفیتهای سرمایه‌گذاری که در این مناطق ایجاد خواهد شد امکان بازدید از آنها را خواهند داشت.

مکرمی‌فر افزود: در استان خراسان رضوی بیش از ۲۰ سد و بند با ظرفیت‌های گردشگری وجود دارد که در حال برنامه‌ریزی برای استفاده بیشتر از آنها در راستای توسعه گردشگری هستیم.

محمد علایی، مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای خراسان‌رضوی نیز در این جلسه گفت:در طرح‌های گردشگری تأسیسات آبی حراست از آثار باستانی و حفظ و پایداری شرایط زیست محیطی باید بطور کامل توسط سرمایه گذاران مورد توجه قرار گیرد.

استان خراسان رضوی دارای بیش از هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی ثبت شده در فهرست آثار ملی و ۳۳ منطقه گردشگری ملی، محلی و منطقه‌ای است.