گردشگری و توریسم

جزییات برگزاری آزمون جامع دوره‌های کوتاه‌مدت گردشگری اعلام شد

به گزارش روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، زاهد شفیعی با بیان این خبر گفت: آزمون جامع هماهنگ (سراسری) دوره‌های کوتاه‌مدت گردشگری مورخ  ۱۶/۱۲/۹۸ که به دلیل شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاده بود؛ در روز جمعه مورخ ۲۴/۵/۹۹ در سطح ۳۰ استان و منطقه آزاد کیش برگزار می‌شود.  
وی افزود: در این آزمون شش هزار و ۴۱۱ داوطلب در هفت دوره «مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی»، «راهنمایان ایرانگردی جهانگردی»، «راهنمایان طبیعت‌گردی»، «راهنمایان زمین‌گردشگری» و نیز سه دوره جدید «مدیریت عمومی تأسیسات گردشگری»، «کارشناس ارزیاب طرح تطبیق» و «مدیر فنی طرح تطبیق» به صورت مجزا و طی ساعات تعیین شده به سنجش اطلاعات و آموخته‌ها در طول دوره خود خواهند پرداخت.
مدیرکل آموزش و مطالعات گردشگری گفت: در این میان بیشترین آمار به ترتیب مربوط به دوره «راهنمایان فرهنگی» با تعداد دو هزار و ۹۵۰ نفر، «مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی»  یک هزار و ۹۴۴ نفر، «راهنمایان طبیعت گردی» ۹۰۸ نفر و «راهنمایان زمین گردشگری» ۴۰ نفر، «مدیریت عمومی تأسیسات گردشگری» ۳۸۰ نفر، «کارشناس ارزیاب طرح تطبیق» ۱۶۳ نفر و «مدیر فنی طرح تطبیق» ۲۶ نفر است.
شفیعی خاطرنشان کرد:  کماکان استان تهران با بیشترین متقاضی به تعداد یک‌هزار و ۵۶۱ نفر و استان‌های خراسان رضوی ۵۶۱ نفر، فارس ۴۴۵ نفر و اصفهان ۴۱۷ نفر در صدر جدول آمار قرار گرفتند.
وی همچنین در تشریح چگونگی ثبت‌نام در آزمون مذکور گفت: در این راستا سامانه آزمون جامع از تاریخ ۲۱ لغایت ۲۸ تیرماه به منظور انجام فرایند تکمیلی ثبت‌نام فراگیران در آزمون به مدت یک هفته در دسترس متقاضیان خواهد بود و نتایج مربوط به آزمون فوق روز چهارشنبه ۱۹ شهریورماه در سامانه مذکور قابل بهره‌برداری است.
به گفته شفیعی آزمون جامع دوره‌های کوتاه‌مدت گردشگری مهم‌ترین محک و سنجش آموخته‌ها ومهارت‌های فراگیران این دوره‌هاست که سالانه در دو مقطع زمانی به همت دفتر مطالعات آموزش گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار می‌شود.