گردشگری و توریسم

بیش از ۳۰ هزار داوطلب به عضویت هلال احمر کرمان درآمدند

رضا فلاح شامگاه شنبه در آیین افتتاحیه نخستین نمایشگاه و نشست های تخصصی مدیریت بحران پدافند غیرعامل امداد و نجات با اشاره به اینکه اساس کار جمعیت هلال احمر داوطلب محور است، افزود: بیش از ۳۰ هزار نیروی داوطلب به عضویت جمعیت هلال احمر کرمان در آمده اند. 

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر در حوادث طبیعی متولی امداد و نجات است، خاطرنشان کرد: تلاش در توسعه کمی و کیفی در فعالیت های متنوع جمعیت هلال احمر، از اهداف این نهاد مردمی محسوب می‌شود و مقوله پیشگیری، کاهش خطر، آمادگی، بازیابی و بازتوانی از وظایف جمعیت هلال احمر است. 

فلاح به‌کارگیری جدیدترین و کارآمدترین تجهیزات، فناوری و منابع انسانی متخصص را به عنوان سرمایه اصلی در جمعیت هلال احمر معرفی کرد و گفت: تسکین آلام بشری، تامین احترام انسان ها و کوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم متقابل و صلح پایدار میان ملت‌ها و همچنین حمایت از زندگی و سلامت انسان ها بدون در نظر گرفتن هیچگونه تبعیض میان آنها از اهداف مهم جمعیت هلال احمر است. 

وی افزود: جمعیت هلال احمر این نهاد غیردولتی متکی بر فعالیت های داوطلبانه مردمی است تا در ارائه خدمات به نیازمندان و آسیب دیدگان تاثیرگذار و پایدار به وظایف و فعالیت های خویش باشد. 

وی با اشاره به نقش خیران هلال احمر در پیشبرد اهداف جمعیت هلال احمر عنوان کرد: بهره گیری هرچه بیشتر از توان و حمایت خیرین در تامین نیازهای اولویت دار و تحقق ماموریت های اصلی هلال احمر در حوادث و بلایا و کمک به محرومین جامعه از جمله فعالیت هایی است که با کمک توان و حمایت بنگاه های اقتصادی می توان انجام داد.

همچنین در این آیین مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از زحمات و اقدامات جمعیت هلال احمر در امر مبارزه با شیوع ویروس کرونا و امدادرسانی به سیل زدگان تشکر و قدردانی کرد.