گردشگری و توریسم

مشاور محمود عباس رژیم صهیونیستی را به انتفاضه سوم تهدید کرد

شعث که شنبه شب با بخش عربی شبکه تلویزیونی “فرانس ۲۴” گفت‌وگو می‌کرد، با بیان این که تمام گزینه‌ها پیش روی تشکیلات خودگردان فلسطین است، تصریح کرد: ما به عنوان شهروندان فلسطین برای مقابله مردمی با طرح الحاق کرانه باختری به توافق رسیدیم.

وی گفت: ما امروز برای اعلام وحدت ملی با جنبش حماس اعلام آمادگی کرده‌ایم.

مشاور رییس تشکیلات خودگردان فلسطین افزود، جهان عرب در این شرایط به حمایت مالی از مردم فلسطین خواهند پرداخت.

شعث پیشتر گفته بود اگر رژیم صهیونیستی الحاق کرانه باختری را لغو کند، تشکیلات خودگردان فلسطین آماده بازگشت به مذاکره با تل‌آویو است.

وی با بیان این که “مذاکرات میان دو طرف باید مبتنی بر قطعنامه‌های سازمان ملل متحد باشد افزوده بود: روند صلح باید با میانجی‌گری کمیته چهارجانبه صلح (روسیه، سازمان ملل، آمریکا و اتحادیه اروپا) و نه ایالات متحده به تنهایی صورت گیرد.

روسیه روز شنبه از اعلامیه اتحاد جنبش فتح و حماس فلسطین علیه طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری به دیگر سرزمین‌های اشغالی استقبال کرد.

«صالح العاروری» معاون رییس دفتر سیاسی حماس و «جبریل الرجوب» دبیرکل کمیته مرکزی جنبش فتح روز پنجشنبه در نشست خبری مشترک که از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد، ضمن کنار گذاشتن اختلاف‌ها بر همکاری مشترک برای مقابله با طرح الحاق کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی تأکید کردند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ۱۷ مه ۲۰۲۰ (۲۸ اردیبهشت۹۹) در کنست رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که دیگر زمان الحاق شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری به خاک اسرائیل فرا رسیده است.

نتانیاهو سرانجام یک هفته پس از این سخنرانی اعلام کرد که الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری یکم ژوئیه جاری (۱۱تیر) انجام می‌شود و تغییری در این برنامه ایجاد نخواهد شد؛ اما به دنبال موج شدید مخالفت‌ها و محکومیت‌های جهانی و داخل فلسطین، اجرای آن به تأخیر افتاد.