گردشگری و توریسم

نماینده مجلس عراق: دولت درباره آزمایش پاتریوت در سفارت آمریکا موضع بگیرد

به گزارش پایگاه خبری “بغداد الیوم” آل رضا گفت: امروز شنبه در سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد شاهد شلیک [موشک] بودیم.

وی ادامه داد: دولت موظف به حمایت از سفارت‌خانه‌ها و مراکز دیپلماتیک واقع در عراق از سوی همه گروه‌هاست.

آل رضا اظهار کرد: شلیک موشک در داخل سفارت‌خانه‌ها همانگونه که امروز در سفارت آمریکا رخ داد، غیر قابل قبول و یک اقدام تحریک آمیز است.

رییس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اظهار کرد: باورکردنی نیست که سفارت‌خانه‌های موجود در منطقه سبز بغداد به پادگان تبدیل شود و آزمایش سامانه پاتریوت که امروز در سفارت آمریکا آزمایش شد، باید با موضع [جدی] فرمانده کل نیروهای مسلح (الکاظمی) و دیگر فرماندهان عملیات مشترک روبرو شود.

پیش از این نیز ‘حسن کریم الکعبی’ نائب رئیس اول پارلمان عراق آزمایش سامانه دفاع موشکی پاتریوت در سفارت آمریکا را یک اقدام تحریک‌آمیز از سوی واشنگتن و برخلاف تمام قوانین بین‌المللی و عرف دیپلماتیک دانست.

وی اقدام سفارت آمریکا در پرتاب [موشک] در قلب بغداد را یک اقدام غیرقابل قبول و چالش دیگر علیه عراق و در ادامه تحرکات و اقدامات تحریک‌آمیز غیرقانونی آمریکا دانست.

نیروهای آمریکایی در اقدامی که وحشت ساکنان محلی را در پی داشت بعد از ظهر امروز شنبه سامانه دفاع موشکی پاتریوت را در منطقه امنیتی سبز بغداد آزمایش کردند.

در همین حال، ساعتی پیش صدای چندین انفجار در منطقه امنیتی سبز بغداد شنیده شد که باعث وحشت شهروندان و ساکنان این منطقه به ویژه در اطراف سفارت آمریکا شد.