گردشگری و توریسم

استراتژیست حزب دموکرات : شانس پیروزی ترامپ کاهش یافت

کارویل استراتژیست حزب دموکرات در مصاحبه با شبکه ‌ام ان بی‌سی پیش بینی کرد که دونالد ترامپ قبل از انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ از انتخابات ریاست جمهوری کنار خواهد رفت. 

کارویل افزود: من فکر می‌کنم شانس قابل توجهی وجود ندارد که وی (ترامپ) بتواند موفق شود. 

کارویل مفسر سیاسی و چهره رسانه‌ای آمریکا گفت: منظور من این است که وضعیت بسیار ضعیف پیش می‌رود، او بسیار به عقب برگشته است و به نظر من پیروزی مجدد وی معنی ندارد. 

طبق نظر کارویل که مغز متفکر دولت بیل کلینتون بود، سناتورهای ارشد جمهوریخواه از جمله میچ مک کانل، لیندسی گراهام و مارتا مک سالی با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در حمایت از ترامپ عقب نشینی خواهند کرد. 

با کم شدن محبوبیت ترامپ در میان سناتورها، در هفته گذشته گروهی از مقام‌های جمهوریخواه دولت بوش رئیس جمهوری پیشین آمریکا، با پیوستن به کمپین انتخاباتی بایدن از دیگر جمهوریخواهان نا امید شده از سیاست‌های دولت ترامپ خواستند به این کمپین بپیوندد.  

این مقام‌ها با تشکیل گروهی با عنوان “۴۳ حامی بایدن” به دنبال جذب آرای جمهوریخواهانی هستند که از دولت ترامپ دلسرد شده‌ و تمایلی برای حمایت وی در انتخابات نوامبر (آبان) ندارند. 

طبق گفته‌های این گروه، ترامپ با راهبرد و ادامه سیاست‌های اشتباه خود به امنیت و اعتبار آمریکا آسیب زده است.  

کارن کرکزی مدیر کمپین انتخاباتی بوش در سال ۲۰۰۰ که مسئولیتی در وزارت کشاورزی و کار دولت بوش نیز داشته است، گفت: حمایت از بایدن لزوماً پشتیبانی کامل از برنامه‌های سیاسی وی نیست، بلکه این حمایت براساس توافق فوری برای احیای روح ملت آمریکا صورت می‌گیرد. 

کرکزی در بیانیه‌ای خاطر نشان کرد: چهار است که ما با نگرانی شاهد سیاست‌های فردی هستیم که ابتدا دوستش داشتیم اما هم اکنون به یک شخصیت دیگر تبدیل شده است. 

“کریستوفر پورسل” که در زمان دولت بوش در دفتر روابط عمومی کاخ سفید و وزارت امورخارجه کار می‌کرد، به شبکه سی ان ان گفت: حدود ۲۰۰ مقام پیشین و کسانی که کمپین‌های انتخاباتی بوش فعالیت داشته‌اند، به این گروه پیوسته‌اند. 

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سوم نوامبر (۱۳ آبان) سال ۲۰۲۰ برگزار می‌شود و با توجه به نظرسنجی‌های صورت گرفته ترامپ افزون بر رقابت با دموکرات‌ها، با چالش‌هایی جدی در درون حزب جمهوریخواه نیز مواجه است.