گردشگری و توریسم

وضعیت بحرانی کرونا و افزایش ابتلای ۲۰ تا ۳۰ ساله‌ها در ایلام

در هفته‌ای که گذشت ۸۰ درصد جمعیت ایلام در منطقه قرمز کرونا قرار گرفتند و ضمن سه رقمی شدن آمار مبتلایان روزانه، بستری‌های کرونا نیز به بالاترین تعداد از زمان شیوع بیماری رسید.

به گفته استاندار ایلام میزان ابتلا به بیماری کرونا در استان در ۱۱ روز نخست تیرماه ۴۰ درصد افزایش یافت و رییس دانشگاه علوم پزشکی هم هشدار داد که ابتلای بیماران رده‌های سنی ۲۰ تا ۳۰ سال به شدت افزایش یافته است.

نخستین روز هفته گذشته این استان میزبان محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری و هیات همراه در دومین روز سفر به ایلام بود و قرارگاه سازندگی هلیلان و شورای برنامه‌ریزی و توسعه با حضور وی برگزار شد.

استاندار: ایلام در شرایط بحرانی کرونا قرار دارد

استاندار ایلام گفت: این استان در حال حاضر در شرایط بحرانی کرونا قرار دارد و از مجموع ۱۱ شهرستان آن پنج شهرستان در وضعیت قرمز و چهار شهرستان در وضعیت نارنجی هستند.

قاسم سلیمانی‌دشتکی با بیان اینکه مهمترین عامل این وضعیت رعایت نکردن مردم و اصناف، برگزاری تجمعات و تردد به استان‌های قرمز همجوار است، اظهار داشت: در صورت ادامه این شرایط همه شهرستان‌ها در وضعیت قرمز قرار می‌گیرند.

آمار مبتلایان کرونا در ایلام ۴۰ درصد افزایش یافت

استاندار ایلام گفت: تعداد مبتلایان کرونا در این استان با توجه به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در ۱۱ روز نخست تیرماه ۴۰ درصد افزایش یافته است.

سلیمانی‌دشتکی اظهار داشت: در پیک ابتلا ۱۷۵ نفر در یک روز در استان مبتلا شده اند و این فاجعه بار است و بی توجهی مردم را نشان می دهد.

استاندار ایلام: محدودیت در مناطق قرمز کرونا اعمال می‌شود

وی تاکید کرد: مناطق دارای وضعیت قرمز از نظر شیوع ویروس کرونا با محدویت تردد روبرو می‌شوند.

استاندار ایلام از اعمال محدودیت‌ها در مناطق قرمز کرونا خبر داد و گفت: طبق مصوبه امروز ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، هر شهرستانی که به وضعیت قرمز می‌رسد ستاد استانی می‌تواند برای محدودیت یک هفته‌ای به وزیران بهداشت و کشور پیشنهاد بدهد تا در نهایت با تصویب رییس‌جمهوری به مرحله اجرا گذاشته شود.

بستری‌های کرونا در ایلام به بالاترین تعداد رسید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: آمار بیماران بستری مبتلا به کرونا در ایلام به بالاترین تعداد از زمان شیوع بیماری تا کنون رسید.

دکتر جمیل صادقی‌فر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون وضعیت در پنج شهرستان ایلام، آبدانان، دره شهر، دهلران و ایوان قرمز و آمار چرداول هم در حال افزایش است.

وی افزود: آمار مبتلایان کرونا کماکان سه رقمی و بسیار نگران کننده است و زنگ خطر برای تهدید سلامت مردم بصدا درآمده است. 

۸۰ درصد جمعیت ایلام در منطقه قرمز کرونا قرار دارند

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بیش از ۸۰ درصد جمعیت این استان در منطقه قرمز از نظر شیوع ابتلا به کرونا قرار دارند.

دکتر محمد کریمیان اظهار داشت: با توجه به افزایش نگران‌کننده آمار مبتلایان به کرونا و بستری‌های ناشی از آن، پس از شهرستان‌های ایلام، ایوان، آبدانان، دهلران و دره‌شهر، شهرستان چرداول نیز در وضعیت قرمز قرار گرفت و مابقی شهرستان‌ها نیز در منطقه زرد قرار دارند. 

بخش قلب و داخلی بیمارستان مصطفی ایلام به مبتلایان کرونا اختصاص یافت

سرپرست بیمارستان شهید مصطفی خمینی(ره) ایلام با اشاره به آمادگی کامل این مرکز درمانی از زمان آغاز همه گیری کرونا گفت: از ظرفیت حداکثری این بیمارستان از جمله بخش های قلب و داخلی برای ارائه خدمت به بیماران کرونایی استفاده می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، دکتر الهام باستانی اظهار داشت: از اوایل اسفندماه به دنبال دستور رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام و تصمیم ستاد استانی مبارزه با کرونا، کمیته ویژه‌ای تشکیل و تصمیماتی در خصوص نحوه درمان، پیگیری و پذیرش بیماران گرفته شد.

مبتلایان کرونا در گروه سنی ۲۰ تا ۳۰ سال به شدت در حال افزایش است

 رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه میانگین سنی مبتلایان و فوتی‌های کرونا کرونا در مردان به ترتیب ۵۷ و ۵۹ سال و در زنان ۴۳ و ۴۱ سال است، گفت: ابتلا به کرونا در گروه سنی ۲۰ تا ۳۰ نیز به شدت در حال افزایش است.

دکتر محمد کریمیان اظهار داشت: موارد ابتلا، بستری‌ها و فوتی‌های کرونا در این استان در ۱۰ روز اول تیرماه جهش بسیار زیادی داشته است و پنج شهرستان این استان شامل ایلام، ایوان، دهلران، آبدانان و دره‌شهر در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند.

معاون بهداشتی: ایلام ۱۰ روز سخت در مقابله با کرونا دارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: با توجه به افزایش آمار مبتلایان، تعداد بستری ها و فوتی های ناشی از کرونا در استان و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم ۱۰ روز سخت و نگران کننده در ایلام خواهیم داشت.

دکتر جمیل صادقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری در همه استان هیچ فردی از ابتلا به بیماری مصون نیست چرا که افرادی بدون هیچ علامتی و بدون اطلاع از ابتلای خود ناقل هستند.

وضعیت قرمز کرونا در سه روستای دره شهر ایلام

رییس مرکز بهداشت شهرستان دره شهر از ابتلای ۲ نوزاد به کرونا و قرمز شدن وضعیت سه روستای این شهرستان خبر داد.

دکتر سجاد مظلومی در گفت و گوی خبری اظهار داشت: در هفته جاری تست ۲ نوزاد در این شهرستان مثبت بوده که کار درمانی آنها در حال انجام است.

وی افزود: همچنین ۲ روستای غربی و شرقی بخش مرکزی شهرستان نیز به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و نیز حضور در مراسمات ختم در وضعیت قرمز قرار دارند.

ایلام در جذب اعتبارهای روستایی جزو رتبه‌های برتر کشور است

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: استان ایلام در جذب منابع، اعتبارها و تسهیلات اشتغال روستایی جزو رتبه‌های برتر کشور است.

محمد امید روز شنبه در نشست قرارگاه بازسازی شهرستان هلیلان اظهار داشت: در دو سال گذشته در استان ایلام نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان از منبع صندوق توسعه ملی کمک شده که ۲۹۲ میلیارد تومان آن در استان ایلام جذب شده است و این استان یکی از استان‌های اول در جذب این اعتبارات بود.

سهم روستاییان در سبد اشتغال به ۳۰ درصد افزایش یافت

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: سهم روستاییان در سبد اشتغال کشور سال گذشته به حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است.

محمد امید روز شنبه در نشست اعضای شورای برنامه‌ریزی استان ایلام اظهار داشت: سهم روستاییان در سبد اشتغال کشور طی سال های ۹۴ تا ۹۶ تنها چهار تا پنج درصد بود که در سال ۹۷ به ۲۵ درصد و سال گذشته به ۳۰ درصد افزایش یافت.

معاون جمعیت هلال احمر: پایگاه‌های درمانی و خدماتی در ایلام ایجاد می‌شود

معاون جمعیت هلال احمر کشور گفت: این جمعیت در مناطق مختلف استان مجموعه‌ها، پایگاه‌ها و موسسات بهداشتی، درمانی و خدماتی دایر می‌کند که در این راستا کمک و همکاری دولت در استان نیاز است.

فرید مرادیان روز سه‌شنبه در دیدار با استاندار ایلام افزود: این مراکز با هدف خدمات‌دهی بیشتر به مردم مناطق مختلف استان ایجاد و در دستور کار قرار گرفته است.

دستگاه سی تی اسکن به بیمارستان امام خمینی(ره) ایلام اختصاص یافت

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: با حمایت استاندار و پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی، دومین دستگاه سی تی اسکن به ارزش ۵۰ میلیارد ریال به بیمارستان امام خمینی(ره) ایلام اختصاص یافت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، دکتر محمد کریمیان روز پنجشنبه اظهار داشت: با اختصاص دستگاه سی‌تی‌اسکن دوم به بیمارستان امام خمینی(ره)، دسترسی مردم و بیماران به خدمات این دستگاه تشخیصی افزایش خواهد یافت.

سرمایه‌گذاری ۹۸ هزار میلیارد ریالی در حوزه نفت و گاز ایلام

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: طی ۳۰ ماه گذشته روند اجرای پروژه‌های مرتبط با حوزه نفت و گاز استان سرعت قابل توجهی گرفته و افزون بر ۹۸ هزار میلیارد ریال در این بخش‌ها سرمایه‌گذاری شده است.

احمد کرمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات اجرایی توسعه میادین مشترک آبان و پایدار غرب بر اساس مدل جدید قراردادهای نفتی و با حجم سرمایه‌گذاری ۸۰ هزار میلیارد ریال آغاز شده ضمن اینکه پروژه میدان نفتی دانان با اعتبار ۱۲ هزار میلیارد ریال نیز وارد فاز اجرا شده است.

پنج شهرستان ایلام در آستانه خاموشی برق قرار دارند

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق ایلام گفت: مصرف برق در شهرستان های جنوبی استان در روزهای گذشته به اوج خود رسیده و در صورت ادامه این روند برق این مناطق با خاموشی مواجه خواهد شد.

غلامرضا رضایتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حوزه جنوبی استان شهرستان های دهلران، مهران، آبدانان، دره‌ شهر و بدره به دلیل استفاده بی‌رویه از برق در آستانه خاموشی قرار دارند.

معاون استاندار: روند جذب و پرداخت تسهیلات کرونایی در ایلام سرعت گیرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام از بانک ها و دستگاه های اجرایی استان خواست که روند جذب و پرداخت تسهیلات صنوف آسیب دیده از کرونا در استان را سرعت بخشند.

حیدر نعمتی روز چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان ایلام اظهار داشت: برخی از دستگاه های اجرایی علی رغم تعداد زیاد مشمولین تسهیلات، اطلاع رسانی جامع ای به افراد تحت حمایت خود انجام نداده اند.

۲ هزار پرونده تسهیلات کرونا در ایلام تکمیل شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: دو هزار و ۳۱ پرونده متقاضیان تسیهلات کرونا در این استان برای صنوف حوزه‌های مختلف تکمیل شده است.

شکراله شیرخانی روز چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان ایلام اظهار داشت: از این تعداد پرونده دو هزار و ۱۹ پرونده تعیین تکلیف شده و در دست بررسی در سیستم بانکی برای پرداخت تسهیلات است.

پنج اثر ناملموس ایلام در فهرست آثار ملی ثبت شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: پنج اثر ناملموس این استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسید و مجموع آثار ثبت شده در ۲ سال گذشته به ۹ مورد رسید.

عبدالمالک شنبه‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پنج اثر ناملموس شامل مهارت تهیه شیرینی محلی کله‌کنجی، مهارت پخت نان پپگ، مهارت ساخت هیزه(محل نگهداری روغن حیوانی)، آواهای مشک‌زنی و بازی محلی کلاوروان است.

هفت هزار و ۶۲۰ واحد مسکن ملی در شهر ایلام احداث می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: هفت هزار و ۶۲۰ واحد از مجموع واحدهای تعیین شده طرح اقدام ملی مسکن در شهر ایلام ایجاد می‌شود.

احمد کرمی روز سه‌شنبه در جلسه ویدئو کنفرانس با حضور معاون عمرانی استانداری‌های سراسر کشور اظهار داشت: پنج هزار و ۱۴۸ واحد مسکن طرح اقدام ملی برای استان ایلام در نظر گرفته شد که با پیگیری‌هایی بعمل آمده و تفاهم نامه‌هایی که با بنیادها و دستگاه‌های مختلف صورت گرفت این تعداد به ۹ هزار و ۲۰۰ واحد افزایش یافت.

وی افزود: هفت هزار و ۶۲۰ واحد از این تعداد متعلق به شهر ایلام و یک هزار و ۵۸۰ واحد نیز در سایر شهرهای استان احداث خواهد شد.

معاون استاندار: ایلام رتبه ۲۷ اعتیاد در کشور را دارد

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: این استان از نظر میزان اعتیاد به مواد مخدر با نرخ ۱.۹ درصد در رتبه ۲۷ کشور قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، محمد نوذری در چهارمین نشست کمیته تخصصی توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ایلام افزود: استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در مبارزه با مواد مخدر بسیار موثر است.

طرح کاداستر در ۷۰ درصد اراضی ملی ایلام اجرا شده است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: ۷۰ درصد از اراضی طبیعی استان دارای کاداستر و تثبیت اراضی است و ۳۰ درصد باقیمانده نیز تا پایان سال جاری به پایان خواهد رسید.

رضا احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۹۹ درصد اراضی طبیعی استان ایلام از گذشته تاکنون دارای سند قدیمی و سنتی تثبیت مالکیت هستند که از این مقدار ۷۰ درصد دارای کاداستر است.

طلب هزار و ۱۰۰ میلیارد ریالی شهرداری ایلام از دستگاه‌های اجرایی

شهردار ایلام میزان طلب شهرداری از دستگاه‌های اجرایی را حدود یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و خواستار اهتمام این مجموعه‌ها برای پرداخت مطالبات شد.

طالب صادقیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرداری ایلام این مقدار بدهی را از بانک‌های عامل، ادارات، نهادها، مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها طلب دارد که هنوز وصول نشده است.

وی افزود: بیشتر این طلب مربوط به جریمه ماده ۱۰۰، پرداخت نکردن عوارض، هزینه پروانه ساخت یا جریمه اضافه بناست که باید به شهرداری پرداخت شود.

۹۰ درصد مطالبات پیمانکاران پرداخت شد

شهردار ایلام گفت: ۹۰ درصد مطالبات پیمانکاران استانی شهرداری ایلام با تلاش‌های صورت گرفته تسویه و پرداخت شده است.

صادقیان اظهار داشت: شهرداری ایلام بیش از ۲۰ پروژه بزرگ و کوچک را در سال ۹۹ تعریف کرده است که در مراحل اجرا قرار دارد.

وی افزود: اعتبار عمرانی پیش بینی شده سال ۹۹ شهرداری ایلام که به تایید مجموعه اعضای شورای شهر ایلام نیز رسیده است افزون بر ۴۰۰ میلیارد ریال است که امیدواریم با تحقق ۱۰۰ درصدی بتوانیم این تعداد پروژه را به سرانجام برسانیم.

نماینده ایلام: عملیات اجرایی پتروشیمی هلیلان ماه آینده آغاز می شود

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی از شروع بکار پتروشیمی هلیلان خبر داد و گفت: بر اساس هماهنگ هایی که با مجری طرح پتروشیمی صورت گرفته مقرر شد تا یک ماه آینده عملیات اجرایی این پروژه آغاز شود.

علی اکبر بسطامی شامگاه دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان هلیلان با بیان اینکه نیازمند تغییر نگاه و نگرش نسبت به این شهرستان هستیم، اظهار داشت: مدیران کل استان باید به بحث محرومیت زدایی و شاخص هایی که لازمه شهرستان تازه تاسیس هلیلان است بعنوان یک اصل مهم توجه جدی داشته و اهتمام ورزند.

۱۷ هزار خانوار روستایی ایلام فاقد بیمه هستند

رییس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ایلام گفت: ۱۷ هزار نفر از سرپرستان خانوارهای روستایی و عشایری ایلام فاقد هر گونه بیمه هستند و پوشش بیمه‌ای آنان در دستور کار صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان قرار دارد.

روح‌الله سرواندام روز چهارشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حدود ۳۱ هزار خانوار معادل ۷۰ درصد جمعیت روستایی و عشایری استان ایلام هم اکنون تحت پوشش بیمه روستاییان و عشایر هستند.