گردشگری و توریسم

خودروهای باخلافی ۱۰ میلیون ریال توقیف می‌شوند

سرهنگ «محمد حیدری» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از آنکه خلافی خودویی به ۱۰ میلیون ریال برسد، مراتب به مالک اعلام و چنانچه ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ نسبت به پرداخت آن اقدام نکند حکم توقیف خودرو صادر می شود.

وی افزود: متخلفان قوانین ترافیکی موظف هستند پس از اعمال قانون ظرف مدت ۶۰ روز از تاریخ مندرج در قبض اخطاریه آن را به حسابی که از طرف خزانه داری کل تعیین و اعلام شده پرداخت کنند.

سرهنگ حیدری ادامه داد: در صورتی که فرد متخلف در مهلت قانونی مذکور نسبت به پرداخت قبض خود اقدام نکند پس از آن موظف است ۲ برابر جریمه اعمال شده را پرداخت کند.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه افزود: ارتکاب همزمان تخلفات حادثه ساز علاوه بر اعمال قانون موجب توقیف ۷۲ ساعته وسیله نقلیه خواهد شد چرا که احتمال وقوع سوانح رانندگی در این خودروها زیاد است.

وی در پایان گفت: خرداد امسال ۲۷۱ دستگاه خودرو که بیشتر رانندگان آنان دارای سوابق رانندگی پر خطر بوده اند به علت داشتن خلافی بیش از ۱۰ میلیون ریال برابر قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی توقیف و روانه پارکینگ شده اند.

۳۵۲ نفر در استان سال گذشته در حوادث برون شهری جان خود را از دست داده اند و چهار هزار و ۵۰۸ نفر نیز زخمی شدند که از مجموع افراد فوتی حوادث جاده ای ۲۶۲ نفر آن ها مرد و ۸۸ نفر زن بوده اند.