گردشگری و توریسم

نماز جمعه در ۱۳ شهر گلستان برگزار شد

به گزارش ایرنا امروز در شهرهای سرخنکلاته از توابع گرگان، نوکنده از توابع بندرگز، فاضل‌آباد و مزرعه کتول از توابع علی‌آباد، دلند و خان‌ببین از توابع رامیان، تاتار و نگین‌شهر از توابع آزادشهر نماز جمعه برپا شد.

همچنین در شهرهای بندرگز، کردکوی، علی‌آبادکتول، رامیان و آزادشهر نماز جمعه اقامه شد.

استان گلستان مجموعا ۲۰ پایگاه نماز جمعه دارد که در سایر شهرها از جمله گرگان نماز جمعه به دلیل محدودیتهای پزشکی برگزار نشد.

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان در این پیوند گفت: مطابق نظر کارشناسی و درخواست رییس دانشگاه علوم پزشکی گرگان و با موافقت استاندار نماز جمعه این هفته با رعایت دستورالعمل‌ و پروتکل‌های بهداشتی در مناطق زرد و سفید که شامل ۱۳ شهر بود؛ برگزار شد.

حجت الاسلام محسن کیایی افزود: نماز جمعه در گرگان مرکز استان گلستان تا پایدار شدن شرایط همچنان اقامه نخواهد شد.

استاندار گلستان اخیرا گفت: از پیک اول کرونا با کمترین تلفات ممکن عبور کردیم اما به دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی دوباره در وضعیت هشدار قرار گرفتیم که در این رابطه نیازمند همراهی مردم هستیم در غیر این صورت ناگزیر به اعمال محدودیت در تمام استان طی روزهای آینده خواهیم بود.

هادی حق شناس با بیان اینکه روزانه ۳۰۰ هزار ماسک در گلستان تولید و عرضه می‌شود، افزود: بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان به ۷۴۰ نفر افزایش یافت که نزدیک به ۹۰ نفر آنها بدحال هستند.