گردشگری و توریسم

طالبان همکاری با روسیه برای کشتن نیروهای آمریکایی را تکذیب کرد

به نوشته روزنامه جروزالم پست، سهیل شاهین سخنگوی سیاسی طالبان در دوحه قطر در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری مدیا لاین آمریکا گفت: ما مزدور کسی نیستیم و حتی نمی توانیم در مورد چنین تصوراتی فکر کنیم. ما در حال تلاش برای ایجاد یک دولت اسلامی در افغانستان هستیم.

وی افزود: چنین اخبار جعلی برای خدشه دار کردن اعتبار ما و ایجاد هرج و مرج در زمانی که سربازان آمریکایی افغانستان را ترک می کنند و روند صلح در راه است، منتشر می شود.

سخنگوی طالبان تاکید کرد: آنها (رسانه ها) می خواهند روند صلح و ثبات را در افغانستان از بین ببرند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی دیگر طالبان نیز در این گفت و گو گفت: جنگ ۱۹ ساله ما علیه نیروهای تحت رهبری آمریکا مدیون هیچ پشتیبانی خارجی نیست. ما برای محافظت از استقلال و حاکمیت خود جنگیدیم.

به دنبال ادعای روزنامه نیویورک تایمز در مورد همکاری روسیه با طالبان برای حذف نیروهای آمریکایی در افغانستان، دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز مبنی بر همکاری مخفیانه روسیه با گروه طالبان کذب و بی‌اساس است.

پسکوف افزود: سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا که به ضربه زدن به رئیس جمهور خود  ادامه می‌دهند باید به اظهارات او در این باره نیز توجه کنند.

روزنامه نیویورک تایمز به تازگی نوشت که یک واحد تجسسی روسیه گروه طالبان را تشویق به حمله به نظامیان ائتلاف آمریکایی در افغانستان کرده است.

به نوشته این رسانه آمریکایی، روس‌ها برای کشتن سربازان آمریکایی در افغانستان پاداش نقدی تعیین کرده‌اند.