گردشگری و توریسم

ایوانیشین روس نخستین انسانی که در فضا رای داد

شرکت دولتی «روس کاسموس» دست اندرکار امور فضایی روسیه روز چهارشنبه فیلمی از رای گیری فضایی را در یوتیوب منتشر کرد که در آن آناتولی ایوانیشین فضانورد روس با استفاده از تبلت به همه پرسی اصلاح قانون اساسی روسیه رای داد. 

روس کوسموس در بیانیه ای نوشت: ایوانیشین اولین فردی است که از مدار پیرامون کره زمین رای می دهد.

در بیانیه گفته شد که ایوانیشین که در مسکو ثبت اقامتی شده است اجازه دارد از راه دور از طریق پورتال اینترنتی 2020او.گ.رو رای دهد.

 گفتنی است که رای گیری اینترنتی همه پرسی اصلاح قانون اساسی روسیه از روز 25 ماه ژوئن تا پایان روز سه شنبه انجام گرفت و حدود 93 درصد افراد حائز شرکت در رای گیری رای دادند.

در ادامه بیانیه روس کاسموس گفته شده است که ایوان واگنر فضانورد روس ایستگاه فضایی بین المللی نیز امروز از طریق فردی که وکالت نامه داده است در رای گیری شرکت می کند و فردی به وکالت از طرف وی، رای این فضانورد را در صندوق رای گیری در مرکز علمی و تولیدی «تسنی ماش» زیرمجموعه روس کاسموس خواهد انداخت.

 انتظار می رود امروز با پایان رای گیری همه پرسی اصلاح قانون اساسی روسیه، نتایج آن اعلام شود هر چند که تاکنون نیمی از آرا شمرده شده است و بیش از ۷۰ درصد رای دهندگان با اصطلاح قانون اساسی موافقت کردند. 

امروز در آخرین روز رای گیری، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور و میخاییل میشوستین نخست وزیر با حضور در حوزه های رای گیری رای خود را به صندوق انداختند.