گردشگری و توریسم

کرونا جان همه شهروندان را تهدید می کند

آرین غلامیان روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با یادآوری برخی باورها درباره اینکه بیماری ویروس کرونا تنها تهدید کننده جان افراد دارای بیماری زمینه ای یا سنین بالاست اظهارداشت: این ویروس مرموز می تواند جان هر انسانی را به خطر بیاندازد.

وی با اشاره به اینکه تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های گچساران افزایش یافته عنوان کرد:نگران کمبود تجهیزاتی مانند تخت های آی سی یو در روزهای آینده هستیم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران تصریح کرد: با توجه به اینکه ۷۰درصد از بیماران کرونایی شناسایی شده در این شهرستان سه هفته گذشته به ثبت رسیده است  در صورت ادامه روند کنونی رسیدن به پیک بیماری کرونا در این گچساران تا سه هفته آینده دور از انتظار نیست.

غلامیان عنوان کرد: ۲ هزار و ۴۵۷ تست بیماری کرونا در این شهرستان اسفند سال ۱۳۹۸ تاکنون از افراد با علائم مشکوک یا نزدیکان بیماران کرونایی انجام شده که جواب ۲ هزار و ۲۱۵ مورد آزمایش دریافت شده است.

وی با اشاره به بازدید از دستگاه های اجرایی به همراه فرماندار گچساران برای مشاهده نحوه رعایت دستورالعمل های بهداشتی ابراز داشت: روند اقدام های پیشگیرانه در بسیاری از این مکان ها مطلوب نیست.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران با یادآوری قرمز بودن وضعیت کرونا در این شهرستان خواستار تعطیلی کامل آرامستان ها و پارک ها شد.

غلامیان مکان های عمومی چون بازار شهر دوگنبدان را از مناطق پرخطر انتشار بیماری کرونا دانست و از همه شهروندان به ویژه جوانان خواست برای سلامتی خود از ماسک استفاده و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی تاکید کرد: درباره مکان هایی مانند رستوران ها و باشگاه های ورزشی هم باید محدودیت های سختگیرانه ای اعمال شود.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، موثرترین و تنها راه پیشگیری از ابتلای افراد به کرونا استفاده از ماسک است و اگر همه مردم از آن استفاده کنند تا ۹۵ درصد از انتقال کرونا پیشگیری می‌شود.

اکنون ۲۲۷ هزار و ۶۶۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و۱۰ هزار و ۸۱۷ نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.