گردشگری و توریسم

بهرمندی ۴۲ هزار مشترک از شبکه فاضلاب در خوی

ابراهیم اصغرنژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بهره‌مندی این شهرستان از شبکه فاضلاب، بالاتر از متوسط استانی است.

وی ادامه داد: در راستای سالم‌سازی، حفظ محیط زیست شهری و افزایش بهداشت عمومی جامعه طی سال جاری حدود سه میلیون مترمکعب فاضلاب در شهر خوی جمع‌آوری و تصفیه شده است.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب و فاضلاب شهری خوی گفت: همچنین طی سال جاری، بیش از ۲۵ کیلومتر شبکه فاضلاب این شهرستان شست و شو و لایروبی شده است.

اصغرنژاد ادامه داد: نگهداری از تاسیسات مربوط به تامین و توزیع آب و دفع بهداشتی فاضلاب خانگی و انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به این تاسیسات از برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی است.

وی از همه مشترکان درخواست کرد تا با مراجعه به واحد خدمات مشترکان شرکت آب و فاضلاب خوی نسبت به نصب انشعاب فاضلاب اقدام کنند و سهم اثرگذاری را در راستای حفظ محیط زیست، کاهش در مصرف آب‌شرب و کاهش هزینه‌های تصفیه آب داشته باشند.

وی بیان کرد: امروزه ایجاد شبکه فاضلاب یکی از ضروری‌ترین تاسیسات مورد نیاز جوامع بشری برای رعایت بهداشت عمومی محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی با نگاهی کلان و با صرف هزینه‌های سنگین و تحمل مشکلات اجرایی طرح، اقدام به احداث شبکه و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب مبتنی بر استانداردهای زیست‌محیطی جهان کرده و با تلاش مستمر در ارتقای سطح بهداشت عمومی گامهای بلندی برداشته است.

۳۹ هزار و ۸۵۴ انشعاب فاضلاب شهری در خوی وجود دارد و طول شبکه فاضلاب در این شهرستان ۳۱۷ هزار و ۸۶۲ متر است؛ خوی با ۳۸۵ هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان‌غربی قرار گرفته و دومین شهر پرجمعیت استان است.