گردشگری و توریسم

هدف‌گذاری برای توسعه ۴۸ هزار گلخانه در کشور

حبیب رادفر روز سه‌شنبه در حاشیه سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان اردبیل به خبرنگاران افزود: در حال حاضر ۱۸ هزار هکتار مجمع و واحد گلخانه‌ای در کشور احداث شده که نسبت به سال‌های گذشته ۱۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: در تولید متراکم و گلخانه‌ای در حوزه های مختلف اعم از سبزی و صیفی، محصولات باغی و تولید گل و گیاه دارویی به راحتی می‌توان به ازای هر متر مربع تولید محصول، ارزش افزوده‌ای بیش از پنج بشکه نفت را عاید کشور کرد.

او اضافه کرد: در استان اردبیل بیش از ۱۵۰ هکتار طرح توسعه گلخانه‌ای اجرا شده و بزرگترین شهرک گلخانه‌ای کشور در پارس‌آباد مغان در حال اجراست.

رادفر ادامه‌داد: در بخش باغبانی و گلخانه‌ای می‌توان با اجرای طرح‌های توسعه، بیش از درآمدهای نفت، منابع ارزی وارد کشور کرد تا تولید در این حوزه، جایگزین خوبی برای اقتصاد نفت شود.

وی اشتغال در این بخش را نیز متنوع و متعدد اعلام کرد و گفت: به ازای هر هکتار کشت گلخانه، می‌توان ۱۰ تا ۱۵ فرصت اشتغال مستقیم ایجاد کرد.

وی متوسط تولید در هر متر مربع کشت گلخانه‌ای را ۳۰۰ کیلوگرم اعلام کرد.

کاظم خاوازی ، وزیر جهاد کشاورزی امروز در جریان سفر ۲ روزه به استان اردبیل، از یک واحد تولید نهال در شهرستان مشگین‌شهر و نیز از طرح آبیاری نوین پایاب سد گیلارلوی شهرستان گرمی و نیز مجتمع باغات سیدی در گیلارلو بازدید کرد.