گردشگری و توریسم

نماینده آمریکا: دیدار مجدد ترامپ با رهبر کره شمالی بعید است 

به گزارش بامداد سه شنبه خبرگزاری یونهاپ، بیگن معاون وزیر امور خارجه آمریکا و مذاکره کننده اصلی برنامه تسلیحات هسته‌ای کره شمالی در جریان یک نشست مجازی که توسط بنیاد مارشال آلمان برگزار شد، در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال دیدار مجدد ترامپ با رهبر کره شمالی گفت: فکر می‌کنم احتمال این دیدار از الان تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بعید است.  

بیگن افزود: در زمان باقی مانده و با توجه به شرایط شیوع ویروس همه گیر کرونا در سرتاسر جهان، پیش بینی شرایطی که بتوانیم نشست بین المللی حضوری را فراهم کنیم دشوار است، اما مطمئناً تعامل بین دو طرف پابرجاست و ما آماده هستیم تا این کار را انجام دهیم.  

نماینده آمریکا در امور کره شمالی تاکید کرد: ما معتقدیم که هنوز زمان برای ایالات متحده و کره شمالی برای انجام پیشرفت قابل ملاحظه در مسیری که هر دو طرف می‌خواهند به پیش برود وجود دارد.  

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر پیونگ یانگ برای از بین بردن برنامه تسلیحات هسته‌ای کره شمالی در قبال ارائه امتیازات آمریکا از ژوئن (خرداد) سال ۲۰۱۸ تا کنون سه بار با یکدیگر دیدار داشته‌اند.  

اما این مذاکرات به دنبال اختلافات عمیق طرفین در مورد خلع تسلیحات هسته‌ای کره شمالی و کاهش تحریم‌های آمریکا با شکست مواجه بوده است.  

در راستای بدعهدی‌های آمریکا در مذاکرات، موسسه صلح خلع سلاح وزارت امور خارجه کره شمالی اعلام کرد: دولت کره شمالی برای از بین بردن تهدیدهای هسته‌ای آمریکا، از طریق گفت ‌وگو و توسل به قوانین بین‌الملل همه تلاش خود را به کار بست اما همه اینها بیهوده بود.  

این موسسه افزود: اینک تنها یک گزینه باقی مانده و آن تقابل هسته‌ای با [تهدید] هسته‌ای است.  

رسانه‌ها گزارش دادند که دولت کره شمالی اعلام کرده است زرادخانه تسلیحاتی خود را تقویت خواهد کرد تا تهدیدهای مدوام هسته‌ای آمریکا را مهار کند.