گردشگری و توریسم

تمام ظرفیت ها برای معرفی البرز بکار گرفته شود

نور محمد فردی شامگاه دوشنبه در یازدهمین نشست شورای اطلاع رسانی استان البرز افزود: فقدان نگاه وحدت آمیز می تواند برای کشور مشکل ایجاد کند بنابراین مشارکت مردم در همه فرایندها تنها راه در مسیر اداره جامعه است. 

وی ادامه داد: این مهم با اطلاع رسانی و تبیین رویکرد اقناعی منطبق بر واقعیات میسر می شود. 

معاون استاندار البرز گفت: باید آثار بزرگ ملی و حضور مردم را در همه زمینه ها از جمله؛ حمایت ها در عرصه مقابله با کرونا را داشته باشیم.

وی افزود:  صدا و سیمای استان  البرز نسبت به تولید محتوا و انعکاس ان از شبکه استانی یا ملی اقدام کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز گفت: باید علاوه بر استفاده از فضای مجازی برای رسیدن به جامعه هدف از ظرفیت دانشگاهها در خصوص تولید محتوا و معرفی قابلیت های استان حداکثر بهره را برد.

  وی تاکید کرد: اعضای شورای اطلاع رسانی پیشنهادات و نقطه نظرات خود را در مورد تشکیل زیر مجموعه شورای اطلاع رسانی به صورت مکتوب به دبیرخانه شورا اعلام کنند.

فردی،  بر ضرورت سیاستگذاری و تبیین خط مشی اطلاع رسانی و تعیین خط مشی ها و راهبردهای لازم برای هدایت افکار عمومی در جهت تسهیل وظایف دستگاهها تاکید کرد.

وی افزود: هماهنگی جهت ایجاد امید در جامعه واستفاده از ظرفیت های مردمی ضروری است. 

معاون سیاسی امنیتی واجتماعی استانداری البرز گفت: از تمام ظرفیت های فضای مجازی، رسانه ها و خبرنگاران به منظور اطلاع رسانی به مردم راه های پیشگیری و مقابله با کرونا استفاده می کنیم. فردی با بیان اینکه همه ما برای مقابله با این ویروس باید احساس مسوولیت داشته باشیم، بیان داشت:  برای آگاهی بخشی مردم تهیه گزارشات مردمی و انتشار در فضای مجازی در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: از ظرفیت تلویزیون های اینترنتی، دانشگاه ها، حوزه های علمیه  برای تولید محتوا و آگاهی بخشی  مردم در حوزه ویروس کرونا استفاده می شود.

  رییس شورای اطلاع رسانی استان البرز انتقال صحیح و به موقع اخبار به مردم را گامی موثر در مدیریت بیماری کرونا برشمرد.

وی  گفت : حفظ حساسیت جامعه نسبت به بیماری کرونا وظیفه شورای اطلاع‌رسانی است و شفافیت و برخورد صادقانه در اطلاع‌رسانی ، اعتماد عمومی را تقویت می‌کند.

  فردی با تاکید بر اهمیت وحدت رویه و پرهیز از پراکندگی و چند صدایی در اطلاع‌رسانی، از دبیر این شورا خواست، شیوه نامه های و کمیته های جداگانه برای این موضوع تدوین شود. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با اشاره به اینکه استان البرز در حال حاضر وضعیت مطلوب تری در مقایسه با سایر استان ها درگیر بیماری کرونا دارد، عنوان کرد: این وضعیت دستاورد اقدامات به موقع و پیش‌دستانه ای است که به دستور و مدیریت استاندار و همکاری مردم فهیم و همه دستگاهها و نهادها خاصه کادر بهداشت و درمان در استان حاصل شده است.

  رییس شورای اطلاع‌رسانی استان البرز با تاکید بر اینکه اعضا شورا باید در انعکاس تلاش‌های انجام شده تلاش بیشتری کنند، اظهار کرد:  از آنجا ‌که ‌مسایل اقتصادی و اجتماعی با پیچیدگی‌های خاصی در هم‌آمیخته و به هم مرتبط هستند از مدیران استان درخواست می شود که با حساسیت مسایل اجتماعی و اقتصادی را پیگیری و اقدامات انجام شده را برای مردم به صورت شفاف تبیین کنند. 

وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور جلوگیری از افزایش بیماران ویروس کرونا فعالیت رسانه ای با رویکرد آموزشی و تشویقی به رعایت فاصله گذاری اجتماعی را تقویت و گسترش  دهد.