اخبار گردشگری

فیلترینگ ۸۶ سایت متخلف و ضبط آثار تاریخی در ۳ ماه نخست امسال

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور از فیلتر شدن ۱۸۰ سایت و کشف و ضبط ۴۰ هزار قلم شی ء تاریخی در سال گذشته خبر داد و گفت: در سه ماهه اول سال جاری با ۸۶ سایت برخورد کردیم که فیلتر شدند.

سردار امیر رحمت اللهی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور گفت: عده ای سعی می کنند با از بین بردن فرهنگ، اهمیت آن را کمتر کنند و موضوعاتی را که بسیار حائز اهمیت است، عادی جلوه دهند. اگر هرگونه خدشه ای به فرهنگ وارد شود به یک بخش یا کل کشور صدمه وارد می شود به همین دلیل با حساسیت این موضوع را دنبال می کنیم.

موضوع میراث فرهنگی به اندازه ای اهمیت دارد که در قانون مجازات اسلامی، قانون گذار در تقسیم بندی ها، جرایم علیه میراث فرهنگی را در ردیف جرایم علیه امنیت قرار داده و استثنائاً در مواردی گفته است که شروع به جرم نیز به عنوان جرم شناخته می شود.

اعتقاد داریم در بحث جرایم علیه میراث فرهنگی، رویکردمان باید پیشگیرانه باشد، هر چقدر در برخورد با جرایم علیه میراث فرهنگی، هزینه های ارتکاب جرم را بالا ببریم، آسیب کمتری به آثار تاریخی وارد می شود. در فضای مجازی سیاست گذاری ما مبتنی بر این نظریه است که باید اقداماتی بازدارنده و پیشگیرانه انجام دهیم. بخش حقوقی و فنی ما هرروز سایت ها و فضای مجازی را رصد و پایش می کند.

او از فیلتر شدن ۱۸۰ سایت و کشف و ضبط ۴۰ هزار قلم شی ء تاریخی در سال گذشته خبر داد و گفت: در سه ماهه اول سال جاری با ۸۶ سایت برخورد کردیم که فیلتر شدند.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
خبرگزاری مهر » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.