اماکن دیدنی ایران

مسیر اتوبوس های تهران-سنندج


قاصدک 24

کمتر شهری را می‌توان یافت که مانند سنندج، هم از نظر طبیعت و هم از نظر تاریخی سرآمد شهرهای دیگر کشور باشند.

همین برتری در تاریخ و پیشینه باعث شده، شهروندان سنندجی همیشه پذیرای از تعداد زیادی گردشگر از گوشه و کنار ایران باشند.
تهران یکی از شهرهایی است که بیشترین تعداد مسافر از آ‌ن‌جا به سنندج می‌روند. تهران به سبب جمعیت زیاد و علاقه‌ای که مردم به مناظر طبیعی دارند، مسافران زیادی را راهی شهر سنندج می‌کند.

اما چگونه می‌توان به سنندج سفر کرد؟ شهر سنندج از نظر امکانات رفاهی شرایط مناسبی دارد، اما متاسفانه برای سفر به این شهر فقط از طریق هواپیما و جاده می‌توان اقدام کرد. نبود قطار برای سفر به سنندج باعث شده تا افرادی که توان یا قصد خرید بلیط هواپیما ندارند، سراغ اتوبوس یا خودرو شخصی روند. در ادامه این مطلب مسیری که اتوبوس‌ها برای رفتن به سنندج طی می‌کنند را از نظر امکانات و شرایط اقلیمی بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

مسیرهای منتهی به سنندج از تهران

از شهر تهران دو مسیر به سمت سنندج می‌رود. مسیر اول از استان‌های قزوین و زنجان عبور می‌کند که نام آن در این متن، جاده قزوین است. مسیر دوم از دو استان مرکزی و همدان رد می‌شود و ما در این متن به آن جاده همدان می‌گوییم.

به خودی خود از هر مسیری که به سمت سنندج بروید باید از دو استان مهم و زیبا عبور کنید. این مسئله یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دو مسیر سنندج است. زیرا اگر به قصد گردش از خانه خارج شدید می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید و استان‌های دیگر ایران را هم ببینید. پیشنهاد ما به شما این است که اگر بلیط اتوبوس تهران سنندج علی بابا را تهیه کردید یا با ماشین شخصی راهی این شهر شدید به شهرهای دیگر مسیر هم سری بزنید. در ادامه شهرهای مهم و شرایط جاده‌ها را بیشتر توضیح می‌دهیم تا با آن‌ها آشنا شوید.

یکی دیگر از ویژگی‌های مشترک هر دو جاده بزرگراه و آزاد راه بودن آن‌هاست. همین امر سرعت و امنیت سفر را مخصوصا با اتوبوس، افزایش می‌دهد و تصادفات جاده‌ای را بشدت کم می‌کند.

جاده قزوین، بزرگراه تا خود سنندج

مسیر قزوین از بزرگراه تهران – کرج شروع می‌شود. فقط کافیست زمانی‌که به کرج رسیدید تابلوهای قزوین را دنبال کنید و از آزادراه شهید فهمیده وارد بزرگراه کرج – قزوین شوید. این مسیر پس از قزوین به ابهر استان زنجان و سپس به بیجار استان کردستان می‌رسد. از بیجار به بعد فقط یک پنجم مسیر باقی مانده تا شما به شهر سنندج برسید.

معرفی شهرهای مهم مسیر قزوین

قزوین

بهتر است بدانید که قزوین یکی از شهرهای قدیمی و زیبای ایران است که در این مسیر قرار دارد. از جمله بناها و مکان‌های معروفش می‌توان به عمارت‌های قدیمی، باغ صفوی، پارک‌های تفریحی و… اشاره کرد.

ابهر

ابهر یکی از شهرستان‌های استان زنجان است. این شهر استراحتگاه خوبی بین راه است. ابهر نیز مانند قزوین ابنیه تاریخی متعددی دارد. اگر شما علاقه‌ای به این نوع مکان‌ها دارید از آن‌ها بازدید کنید.

بیجار

شهری که قبل از سنندج در استان کردستان به آن می‌رسید شهر بیجار است. بیجار مثل سه شهر قبلی، پشتوانه تاریخی بسیار زیادی دارد. همچنین در این شهر جز ابنیه تاریخی، مکان‌های گردشگری زیادی نظیر پیست اسکی، پارک‌های تفریحی و… نیز وجود دارد.

جاده همدان، آزادراه سراسری تا سنندج

همان‌طور که قبلا هم گفتم با این‌که سنندج ریل و ایستگاه راه آهن ندارد اما شرایط جاده‌های منتهی به آن بسیار عالی است، به طوری که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم، با خرید بلیط اتوبوس vip از https://www.alibaba.ir/vip-bus بدون نگرانی به آن‌جا سفر کنید. یکی دیگر از این دو مسیر ، جاده همدان است. این مسیر از خروجی اتوبان آزادگان – تهران به سمت ساوه شروع می‌شود و پس از ساوه به همدان و سنندج می‌رسد. امکانات رفاهی این جاده بسیار خوب است، به طوری که شما می‌توانید هر زمان به وسیله یا مسئله مهمی محتاج شدید به راحتی آن را در اختیار داشته باشید.

معرفی شهرهای مهم مسیر همدان

ساوه

شهر ساوه یکی از شهرهای استان مرکزی است که در نزدیکی تهران بنا قرار دارد. به دلیل سابقه تاریخی خوب بناهای قدیمی زیادی در آن یافت وجود دارد. همچنین امکانات رفاهی نظیر پارک‌های تفریحی و استراحتگاه‌هایی در ساوه هست که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

همدان

شهر همدان در مرکز استان همدان قرار دارد. این شهر به اندازه‌ای معروف است که احتیاج به معرفی نداشته باشد، به همین دلیل به گفتن نام چند مکان دیدنی از آن‌جا، بسنده می‌کنیم. از جمله این مکان‌ها می‌توان به آرامگاه ابو‌ علی‌سینا، غار علی‌صدر، آرامگاه باباطاهر و…‌ اشاره کرد.

اتوبوس

جمع بندی

سفر به سنندج برای کسانی که نمی‌خواهند مبلغ زیادی را برای آن خرج کنند جز با ماشین و جاده امکان پذیر نیست. پیشنهاد ما به شما انجام سفری بدون دغدغه با اتوبوس است. شما می‌توانید بلیط اتوبوس تهران سنندج را از سایت علی بابا در سریع‌ترین زمان بخرید و به این شهر زیبای ایران سفر کنید.


صوفی