اماکن دیدنی ایران

بازدید بیش از 30هزار نفر از روستای شیت

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، امیر ارجمند یکشنبه 8 تیر 99 گفت: «یکی از مناطق هدف گردشگری شهرستان طارم، روستای توریستی «شیت» است که در فصل برداشت گیلاس حدود 30 هزار نفر طی سال جاری از این روستا بازدید کرده‌اند. در ورودی روستا برای پیشگیری از بیماری کرونا، دستکش و ماسک به اندازه کافی بین گردشگران توزیع شد.»

ارجمند با تاکید براینکه قبل از ورود مسافران به روستای شیت  تب سنجی صورت می گیرد، تصریح کرد: «مسافران را مجاب می کنیم که با ماسک در روستا حضور داشته باشند و اگر افرادی به کرونا مشکوک باشند اجازه ورود به داخل روستای شیت را ندارند».

او یادآور شد: «روزهای شلوغ و پرتردد شهرستان طارم به سوی مناطق ییلاقی و روستاهای هدف گردشگری از خرداد ماه آغاز شده و تا پایان پاییز ادامه دارد و به منظور استفاده بهتر از ظرفیت‌های گردشگری باید برنامه‌ها نظام‌مند شود.»

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان تصریح کرد: «روستای هدف گردشگری شیت با توجه به آداب و روسم منحصر به فرد مردمان وهم چنین ویژگی های خدادادی و طبیعت زیبا و بکر، فعالیت کشاورزی، صنایع دستی، غذاهای سنتی و غیره ه عنوان یکی از مهمترین قطب های گردشگری در استان زنجان مطرح است.»

روستای شیت از روستاهای طرح گردشگری از توابع بخش چورزق شهرستان طارم در استان زنجان است، استان زنجان محسوب می شود که با قدمت 500 ساله در مسیر توسعه قرار گرفته است. این روستا دارای ظرفیت‌های زیبا و طبیعی است. چشمه سارها، قلعه شیت، رودخانه چهار فصل، غار سیدباغی، ییلاق دولا و ییلاق نَراب، امامزاده سید محمد ماهوری از مناطق دیدنی و گردشگری این روستا محسوب می شود.