گردشگری و توریسم

برگزاری مراسم عزا و عروسی در شهرستان شوط همچنان ممنوع است

حسن عبداللهی روز دوشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا در شهرستان شوط با تاکید بر رعایت فاصه گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک به عنوان یکی از راه‌های مهم پیشگیری از شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های ابلاغی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در همه ادارات و اماکن تجاری برای مدیران، کارکنان و ارباب رجوع الزامی است.

وی برگزاری هرگونه مراسم را تا اطلاع ثانوی در این شهرستان ممنوع اعلام کرد و افزود: رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در این شهرستان الزامی بوده و هرگونه تجمع که باعث مخاطره برای بهداشت عمومی شود، ممنوع است.

فرماندار شوط ادامه داد: با توجه به شیوع موج دوم بیماری کرونا، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها موظف هستند طبق روال قبلی ضدعفونی کردن معابر و اماکن پرتردد را در دستور کار روزانه خود قرارداده و همچنین اطلاع رسانی محیطی را بیشتر کنند.

رحیم صمدی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان شوط نیز در این جلسه اظهار داشت: متاسفانه طی روزهای اخیر، آمار مراجعان به بیمارستان با علایم بیماری کرونا در این شهرستان رو به افزایش بوده و علت اصلی آن نیز رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است.

شوط یکی از شهرهای شمالی آذربایجان غربی است که وضعیت آن، طبق اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی استان، قرمز نیست.

از ۱۷ شهرستان‌های استان آذربایجان غربی شهرهای ارومیه، اشنویه، بوکان، پیرانشهر، تکاب، سردشت، سلماس، مهاباد، میاندوآب، نقده و خوی در وضعیت قرمز قرار دارد و شهرستان‌های ماکو، چالدران، چایپاره، شوط، شاهین‌دژ و پلدشت نیز در وضعیت زرد و نارنجی قرار دارند.

هم اینک بیش از ۲۲۰ هزار نفر در کشور به کرونا مبتلا شده و افزون بر ۸۰ درصد آنها بهبود یافته اند.

این تعداد ۲.۲ درصد کل مبتلایان به کرونا در دنیاست.