گردشگری و توریسم

۱۰ هزار دانش‌آموز پایه نهم در آزمون مدارس نمونه دولتی استان تهران ثبت‌نام کردند

بهروز هاشمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تا ساعت ۲۴ روز پنج شنبه ۵ تیر ماه ۱۳۹۹ از  مجموع ۷۱ هزار و ۹۴۰ دانش پایه نهم سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸، تعداد ۱۰ هزار و ۱۴۲  نفر متقاضی شرکت در آزمون رقابت برای ورود به ۳۰ دبیرستان و هنرستان نمونه دولتی برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در سطح استان شده‌اند.

وی با اشاره به آمار موجود از ثبت نام‌های انجام شده، افزود: میزان مشارکت دانش آموزان پایه نهم ۱۴/۱ درصد است که مناطق ناحیه۲ شهر ری و پیشوا به ترتیب با ۳۰/۳ و ۲۴ درصد بیشترین مشارکت و مناطق فیروزکوه و پردیس به ترتیب با ۰/۵ و ۲/۸ درصد کمترین میزان مشارکت در آزمون را داشته‌اند.  

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران خاطر نشان کرد: رشته علوم تجربی دختران با ۳۱/۱ درصد بیشترین و رشته علوم انسانی پسران با ۸/۸ درصد کمترین میزان متقاضی در بین داوطلبان ثبت نام شده هستند.

این مقام مسئول با تاکید بر  اشکالات موجود در فرم‌های ثبت نام برخی داوطلبان و تماس های گرفته شده با مدیران مدارس تصریح کرد: امکان دریافت کارت ورود به جلسه برای دانش آموزانی که اطلاعات فرم ثبت نام آنها ناقص است پس از اصلاح از طریق سایت sanjesh.teo.ir فراهم شده و در غیر این صورت ثبت نام دانش آموز کان لم یکن تلقی شده و اجازه ورود به جلسه آزمون برای این دسته از داوطلبان صادر نمی شود.

وی گفت: آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی در روز جمعه ۲۰ تیرماه ۱۳۹۹ به صورت هماهنگ در سطح استان برگزار می‌شود و دریافت کارت در روزهای ۱۶ تا ۱۹ تیر ماه از همان سامانه ثبت نام امکان پذیر است.

آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران شامل فیروزکوه، دماوند، رودهن، پردیس، شهرری (ری یک و ۲)، پاکدشت، پیشوا، ورامین، قرچک، کهریزک، فشافویه، چهاردانگه، جوادآباد، اسلامشهر، رباط کریم، شهریار، ملارد، شهر قدس، بهارستان (یک و۲) است.