گردشگری و توریسم

سفیر بلژیک: الحاق کرانه باختری برای تل آویو مجازات درپی دارد

به گزارش خبرگزاری “سما” فلسطین، «اولیویه بل» در گفت و گو با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اظهار کرد که تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا نگران این طرح بسیار خطرناک هستند.

وی با تأکید بر این که تل‌آویو نباید در مقابل قوانین بین‌المللی بایستد و علیه آن اقدام کند، خواستار بازنگری فوری رژیم صهونیستی در این طرح شده است.

“هایکو ماس” وزیر امورخارجه آلما نیز که ۲۲ خردادماه به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده بود، در دیدار با “بنیامین نتانیاهو” و دیگر مسؤولان رژیم تل‌آویو تأکید کرده بود، برخی کشورهای اروپایی در صدد تحریم رژیم صهیونیستی هستند و تلاش دارند اتحادیه اروپا را نیز به این سمت سوق دهند.

به گفته منابع صهیونیستی، وزیر امورخارجه آلمان در تمام این دیدارها تأکید کرده بود که الحاق کرانه باختری مغایر با قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی است و آلمان به راحتی از کنار چنین اقدام خطرناکی نخواهد گذشت.

پیش از این نیز “ژان ایو لودریان” وزیر خارجه فرانسه ۶ خرداد ماه گذشته اعلام کرده بود، در صورتی که این رژیم کرانه باختری را به دیگر سرزمین‌های اشغالی ملحق کند، این اقدام تل‌آویو بی‌پاسخ نخواهد ماند.

“جوسپ بورل” مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز ۲۶ اردیبهشت ماه گذشته اعلام کرده بود، این اتحادیه از تمام ظرفیت‌های دیپلماتیک خود برای جلوگیری از وقوع رویداد یکطرفه در کرانه باختری توسط رژیم اشغالگر قدس استفاده خواهد کرد.

بورل پیش‌تر گفته بود که ۲۷ کشور عضو این اتحادیه، حاکمیت رژیم اسرائیل بر این اراضی را به رسمیت نخواهند شناخت. به گفته او «اتحادیه اروپا بر موضع خود باقی است که این اراضی در سال ۱۹۶۷ توسط اسرائیل اشغال شده‌اند و روی این موضع می‌مانیم». 

رژیم صهیونیستی قصد دارد بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن را که در جنگ ۱۹۶۷ میلادی به اشغال درآورده به قلمرو خاکی خود ضمیمه کند.