گردشگری و توریسم

استاندار فارس: ضعف در اطلاع‌رسانی خدمات دولت برطرف شود

عنایت‌الله رحیمی، عصر یکشنبه در جلسه شورای راهبردی توسعه مدیریت استان در شیراز افزود: دستگاه‌های اجرایی استان نیز طی این سال‌ها خدمات بسیاری انجام داده‌اند که این خدمات نیز باید هم به مردم و هم دستگاه‌های ملی منتقل شود.
وی، ضمن بیان این مطلب که تمام دستگاه‌های اجرایی استان باید در ارزیابی‌های ملی بر اساس مستندات معتبر، رتبه‌های برتر کشور را کسب کنند تصریح کرد: معیارهای ارزیابی دستگاه‌های اجرایی باید در چارچوب خدمت رسانی و جلب رضایت مردم تدوین شود.
او ادامه داد: ارزیابی و تعیین شاخص‌ها، موضوعی علمی و میان رشته‌ای است و از روش تحقیق و ارزیابی اقتصادی، اقتصاد مهندسی و از راههای مختلف سنجش بهره می‌برد.
استاندار فارس اظهار داشت: اگر ارزیابی دستگاه‌های اجرایی با مشورت دانشگاه‌ها انجام شود اثرگذاری آن در میان مدت و بلند مدت بیشتر خواهد بود.
رحیمی گفت: همچنین ارزیابی و شاخص‌های مرتبط با آن باید موجب ریل‌گذاری برای تکامل دستگاه‌ها شود.
وی ادامه داد: توجه به اهداف دولت تدبیر و امید و اجرایی کردن آن‌ها باید در تعیین شاخص‌ها مورد توجه قرار گیرد.
استاندارفارس افزود: استفاده از تبصره‌های ۱۸ و ۱۹ و تهاتر و فروش اموال دولتی باید به عنوان شاخص ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی مورد توجه قرار گیرد.
او اضافه کرد: معیارهایی مانند بهره‌مندی بیشتر از منابع داخلی دستگاه‌ها، جذب اعتبارات، جذب تسهیلات و توجه به محیط زیست به عنوان بستر حیات برای همه فعالیت‌ها باید در ارزیابی دستگاه‌های اجرایی لحاظ شود.
استاندار فارس، با اشاره به نامگذاری سال گذشته و امسال به نام‌های سال رونق تولید و سال جهش تولید افزود: معیارهایی مرتبط با این دو موضوع باید در ارزیابی دستگاه های اجرایی مورد توجه قرار گیرند.
رحیمی گفت: مسایل مورد توجه مقام‌های ارشد نظام مانند ملاقات‌های عمومی که موجب رفع مشکلات مردم می‌شود و سفرهای شهرستانی باید در ارزیابی دستگاه‌ها لحاظ شود.
وی تصریح کرد: اگر دستگاه اجرایی موفق شده باشد چند پله، رتبه استان را در سطح کشور افزایش دهد این موضوع می‌تواند به عنوان یک معیار مهم در ارزیابی‌ها مورد توجه قرار گیرد.
وی، رضایتمندی مردم از فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی را عامل بسیار مهمی در ارزیابی دستگاه‌های اجرایی دانست و اضافه کرد: از دیگر مسائل مورد توجه در ارزیابی دستگاه‌های اجرایی، کاهش هزینه‌ها، صرفه‌جویی، فساد ستیزی و عدالت طلبی است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و بزرگان نظام نیز هست.
استاندار فارس، بر لزوم استفاده از بانوان و جوانان در اداره امور کشور با توجه به تاکید دولت و نظام دانست و افزود: توجه به مباحث فرهنگی و ارزش‌های اسلامی باید در ارزیابی دستگاه‌های اجرایی مورد توجه باشد چرا نظام جمهوری اسلامی یک نظام فرهنگی و ارزشی است.
رحیمی، ضمن تاکید بر لزوم توجه به موضوع بیانیه گام دوم در ارزیابی دستگاه ‌های اجرایی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی استان فارس باید همگی بالاتر از میانگین کشوری باشند و معیارهایی همچون واگذاری پروژه‌های تملک شده توسط بانک‌ها و میزان وصول مطالبات بانک‌ها نیز در ارزیابی‌ها مورد توجه قرار گیرد.