گردشگری و توریسم

نماینده اردکان در مجلس: رفع مشکلات مردم با کمک دانشگاهیان امکان‌پذیر است

محمدرضا دشتی اردکانی روز یکشنبه در دیدار با اعضای هیأت رییسه دانشگاه  اردکان با قدردانی از اقدامات مؤثر صورت گرفته ، آموزش عالی را بخش بسیار مهمی در فرایند کاستن مشکلات جامعه توصیف کرد و آمادگی خود را برای هرگونه همکاری با این واحد دانشگاهی اعلام کرد.

همچنین رییس دانشگاه اردکان گفت: در حال حاضر سیاست‌های وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری به گونه‌ای است که ارتقای کیفی مراکز آموزش عالی در اولویت قرار دارد.

فاطمه بهجتی اردکانی با اشاره به اتفاق مهمی که در تصویب سند چشم انداز دانشگاه اردکان انجام شد، اظهار کرد: در این سند طی ۴ برنامه پنج ساله اهداف کوتاه مدت و بلند مدت این واحد دانشگاهی ترسیم شده که همه دانشگاهیان لازم است برمبنای آن حرکت کنند.

وی همچنین طرح‌های عمرانی به اتمام رسیده دانشگاه را با وجود شرایط خاص اقتصادی تشریح کرد ولی به تعداد طرح های نیمه تمام تکمیل شده و نیز در حال انجام اشاره ای نکرد.

بهجتی اردکانی برگزاری ۹۸.۳ درصد کلاس‌های درس دانشگاه در فضای مجازی در شرایط شیوع کرونا و فراهم‌سازی بسترهای مورد نیاز آن را به عنوان افتخار دیگری از عملکرد دانشگاه برشمرد.

در ادامه  معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه اردکان به ارایه گزارشی از بخش‌های مختلف  دانشگاه پرداخت و تطبیق رشته‌های دانشگاهی را با نیازهای منطقه، برندسازی این مرکز آموزش عالی و به تبع آن شهرستان و ارتقاء جایگاه اردکان در رده‌بندی‌های ملی و رنکینگ‌های بین المللی را از جمله عملکردها عنوان کرد.

علی فتح‌زاده در ادمه جهانی شدن کتابخانه دانشگاه ، ارتقا جایگاه این واحد دانشگاهی را در جدیدترین رده‌بندی‌ مؤسسه های بین‌المللی، افتتاح نخستین پژوهشکده گیاهان دارویی و صنعتی استان، ایجاد نخستین مرکز تحقیقات بیولوژی و علوم تولید مثل دام و استقرار اولین شرکت شتاب‌دهنده در دانشگاه را به عنوان برخی  افتخارهای  دانشگاه در یک ساله گذشته عنوان کرد.

در این نشست همچنین برخی نیازهای دانشگاه مطرح و مقرر شد با ذکر اولویت در دیدارهای آتی مورد بررسی دقیق‌تر قرار گیرد.

دانشگاه اردکان در سال ۱۳۸۸ تاسیس شد و در حال حاضر ۲ هزار و ۶۰۰ دانشجو و ۹۰ نفر عضو هیات علمی دارد، در این واحد دانشگاهی ۴۴ کد رشته تحصیلی دایر است.

مجموع دانشجویان مشغول به تحصیل در مراکز آموزش عالی و دانشگاهی شهرستان اردکان ۶ هزار و ۲۳۹ نفر است.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد