گردشگری و توریسم

واحدهای تولیدی میاندوآب نباید به‌خاطر مطالبه بانکی تعطیل ‌شود

حجت‌الاسلام عادل گل‌حسینی روز یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات حقوقی و قضایی واحدهای تولیدی و صنعتی شهرک صنعتی شهید باکری میاندوآب اظهار داشت: تا جایی که دستگاه قضا اختیار دارد، اجازه نخواهد داد واحدی به خاطر مسایل بانکی و مالی غیر فعال شود.

وی با اشاره به اینکه باید جوانب عمومی مساله در نظر گرفته شود، افزود: بانک‌ها وقتی به واحد تولیدی تسهیلات می‌دهند، باید سند همان واحد را به عنوان ضمانت یا وثیقه قبول کنند در حالی که طبق اعلام مدیران واحدهای تولیدی، این چنین نیست که این امر باید ریشه یابی شود.

رییس دادگستری میاندوآب با بیان اینکه بانک‌های عامل که به قانون تمکین نمی‌کنند باید با آنها برخورد شود، گفت: به یقین این جلسه‌ها با پیگیری‌های ما و واحدهای تولیدی منتج به نتیجه خواهد شد.

حجت‌الاسلام گل‌حسینی اظهار داشت: مطالبات بانکی، مالکیت زمین‌های متعلق به منابع طبیعی واقع در جوار شهرک و ترانزیتی نبودن جاده اصلی منشعب به شهرک از جمله مشکلات واحدهای تولیدی میاندوآب است که پیگیری‌های لازم در این خصوص  انجام می‌شود.

وی افزود: همچنین ۶۰ درصد واحدهای تولیدی میاندوآب خارج از شهرک صنعتی قرار دارند که باید به آنها نیز توجه شود.

در ابتدای این جلسه مدیران برخی واحدهای تولیدی به بیان مشکلات خود در زمینه مطالبات بانکی پرداخته و خواستار مساعدت و حمایت از سوی دستگاه قضایی شدند.

شهرک صنعتی میاندوآب در هشت کیلومتری جاده میاندوآب- شاهین‌دژ با مساحتی حدود ۱۲۰ هکتار و با ۹۰ واحد فعال بیش از یک هزار و ۱۶ نفر اشتغال‌زایی دارد.