گردشگری و توریسم

تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر تسریع در خصوصی‌سازی پیست اسکی سهند

به گزارش ایرنا، محمدرضا پورمحمدی روز یکشنبه در جلسه بررسی موانع واگذاری پیست اسکی سهند به بخش خصوصی افزود: این پیست با رعایت مراحل قانونی با هدف گسترش امکانات فنی، اقامتی و استفاده بهینه از طبیعت منحصر بفرد منطقه به بخش خصوصی واگذار شود.

وی همچنین خواستار بهسازی و آماده سازی شرایط برای آغاز اسکی در پیست اسمی سهند برای ورزشکاران و علاقه‌مندان این رشته ورزشی با امکانات مطلوب شد.

پیست اسکی سهند در ۳۹ کیلومتری جنوب شرقی تبریز، یک مجموعه تفریحی ورزشی در دامنه های شمالی ارتفاعات ۳۸۰۰ متری سهند است که در بردارنده بزرگترین پیست اسکی در شمالغرب کشور می‌باشد.

طول مسیر اسکی در این پیست ۱۲۰۰ متر و مجهز به یک تله اسکی و مجتمع رفاهی می‌باشد؛ فصل فعالیت این پیست بستگی به زمان و طول مدت بارش زمستانی دارد.

این پیست در سال های گذشته تحت نظارت هیات اسکی آذربایجان شرقی بوده، اما با توجه به مشکلات مالی نهادهای ورزشی دولتی، کیفیت اداره آن متناسب با ظرفیت های این پیست نبوده و در بسیاری از فصول تعطیل بوده است.

کارشناسان می گویند در حالی که واگذاری پیست اسکی سهند به بخش خصوصی دارای اهلیت و در چارچوب قانون و مقررات می تواند آن را به یکی از پیست های جذاب و معتبر ایران تبدیل کند، این امر در سال های گذشته با موانع و مشکلات زیادی مواجه بوده و تاکنون محقق نشده است.