اخبار گردشگری

آمار سفر در خرداد و شلوغی مازندران

رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از ثبت بیش از پنج میلیون نفر شب اقامت در خردادماه خبر داد.

به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ولی تیموری می گوید: تعداد اقامت کنندگان از تاریخ ۹۹/۳/۱ تا ۹۹/۳/۳۱، مجموعاً ۵,۷۰۳,۶۷۹ نفر شب در مراکز اقامتی رسمی کشور شامل هتل، هتل سرای سنتی، اقامتگاه بوم گردی، زائرسرا، خانه مسافر، هتل آپارتمان، مهمانپذیر و مجتمع های گردشگری به ثبت رسیده است.

در این گزارش تنها به ارائه آمار اقامت بسنده شده، درحالی که میزان اقامت در چادرهای مسافرتی و کمپ ها شمارش نشده است. طبق آخرین گزارش مرکز ملی آمار در بهار سال ۹۸، سهم اقامت در چادرهای مسافرتی و کمپ ها از مجموع آمار اقامت، سه درصد بود، درحالی که ۷۴ درصد اقامت ها در خانه بستگان و آشنایان ثبت شده بود.

معاون گردشگری در این گزارش اشاره ای به میزان مسافرت های جاده ای و هوایی نداشته و بدون آن که مقایسه ای با مدت زمان مشابه داشته باشد، به تعطیلات مناسبتی خردادماه و تاثیر آن بر سفرها اشاره کرده و به طور کلی گفته است: در این تعطیلات حجم نسبتا خوب سفرها رقم زده شده است.

او به حجم نسبتاً خوب سفرها و انجام بازدیدهای نظارتی در سطح گسترده نیز اشاره کرده و افزوده است: بیش از ۱۱ هزار بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری شامل مراکز اقامتی، رستوران ها، مراکز پذیرایی، بین راهی و دفاتر خدمات مسافرتی در سطح ۳۱ استان انجام گرفته است که بیانگر توجه همزمان وزارت گردشگری به مقوله سفر و ایمنی سفر است.

به گفته تیموری، تعداد بازدیدهای صورت گرفته از مراکز تاریخی، تفریحی و گردشگری کشور در خردادماه بیش از ۹ میلیون مورد ثبت شده است.

به گزارش معاون گردشگری، استان مازندران در ماه گذشته، بالاترین میزان اقامت را به خود اختصاص داده است.

تیموری در نیمه خردادماه درحالی که دو تعطیلی بلند پشت سر گذاشته شده بود، از تردد سه میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو و چهار میلیون و ۱۸۰ هزار اقامت – شب، از اول تا شانزدهم خردادماه خبر داده بود.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.