اخبار گردشگری

تعطیلات نچسب برای مسافرت

تعطیلات پراکنده و مناسبتی در تقویم رسمی کشور اگر چه در ظاهر مجموع روزهای غیرکاری را افزایش داده اما کاربرد موثری برای گذران با کیفیت اوقات فراغت خانوارها را ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام درباره تعطیلات مناسبتی نچسب (غیرکاربردی) برای سفر و تفریح اعلام کرد: «دو روزه شدن تعطیلات آخر هفته» می تواند به توسعه گردشگری داخلی کمک فراوانی کند و بازار گردشگری که به علت شیوع ویروس کرونا به خواب رفته است را فعال کند.
عبدالمالک شنبه زاده گفت: تجربه استان هایی که روزهای پنج شنبه و جمعه در آنها تعطیل است نشان می دهد که شاهد رشد قابل توجه گردشگری داخلی در این استان ها هستیم.

بنابراین باید در نظر گرفت با «دو روزه شدن تعطیلات آخرهفته» به صورت یکپارچه در کشور شاهد جهشی قابل توجه در حجم مسافرت ها و گردش و تفریح خانوارها خواهیم بود. همین امر می تواند بخش اندکی از ضرر و زیان وارد شده به فعالان این حوزه در تعطیلات نوروز که به علت شیوع ویروس کرونا بوده و جبران ناپذیر است را تا حدودی جبران کند.

وی درخصوص اظهارنظر برخی ها درباره «زیاد بودن تعطیلات مناسبتی در کشور» گفت: سالانه در کشور به دلایل مختلف تعطیلات قابل توجهی ایجاد می شود اما این حجم از تعطیلات برای حوزه گردشگری بی فایده است و در رونق بازار گردشگری داخلی تاثیر چندانی ندارد چون اولا پراکنده و ثانیا برای برنامه ریزی سفر نامناسب است.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
دنیای اقتصاد » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.