اماکن دیدنی ایران

برج ایفل به روی بازدیدکنندگان باز شد

ایرنا: به گزارش خبرگزاری فرانسه، از سه طبقه این برج تنها دو طبقه اول بازگشایی شده و استفاده از ماسک برای تمامی بازدیدکنندگان بالای ۱۱ سال الزامی است.

آسانسورهای این جاذبه گردشگری همچنان بسته است و بازدیدکنندگان برای بالارفتن از این برج فلزی ۳۲۴ متری باید از پله‌ها استفاده کنند.

برج ایفل

به گفته پاتریک برانکو روییوو (Patrick Branco Ruivo) مدیر کل برج ایفل، این پربازدیدترین بنای جهان از قرنطینه و خانه‌شینی که از ماه مارس (اسفند ۹۸) آغاز شد، تاکنون ۲۷ میلیون یورو ضرر کرده است.

شیوع کرونا صنعت گردشگری بین‌الملل را فلج کرد.
بسته شدن مرزها و ممنوعیت پروازهای خارجی جهانگردان را به لغو برنامه‌های خود وادار کرده و بازدیدکنندگان داخلی نیز به منظور رعایت مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی و نگرانی از حضور در مراکز تراکم جمعیت، از بازدید بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری امتناع می‌کنند.

پاریس نیز از این قاعده مستثنی نیست. کاخ ورسای که از ۶ ژوئن (۱۷ خرداد) به روی بازدیدکنندگان باز شد هنوز تا شرایط عادی فاصله زیادی دارد.
این جاذبه گردشگری این روزها برای جلوگیری از شیوع کرونا روزانه حداکثر ۴ هزار و ۵۰۰ بازدیدکننده می‌پذیرد. آماری که در مقایسه با ۲۰ هزار نفری که تابستان هرسال از این کاخ بازدید می‌کنند، چندان رضایت‌بخش نیست.

موزه لوور پاریس که ۶ ژوئیه (۱۶ تیر) بازگشایی می‌شود نیز خود را برای کاهش قابل توجه تعداد باردیدکنندگان آماده کرده است.