گردشگری و توریسم

شهردار ایلام: ۹۰ درصد مطالبات پیمانکاران پرداخت شد

طالب صادقیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرداری ایلام بیش از ۲۰ پروژه بزرگ و کوچک را در سال ۹۹ تعریف کرده است که در مراحل اجرا قرار دارد.

وی افزود: اعتبار عمرانی پیش بینی شده سال ۹۹ شهرداری ایلام که به تایید مجموعه اعضای شورای شهر ایلام نیز رسیده است افزون بر ۴۰۰ میلیارد ریال است که امیدواریم با تحقق ۱۰۰ درصدی بتوانیم این تعداد پروژه را به سرانجام برسانیم.

شهردار ایلام یادآور شد: مشکلات ناشی از تحریم‌ها و کاهش درآمدهای دولت باعث شده است درآمدهای شهرداری ایلام نیز کمتر از پیش‌بینی‌ها باشد اما با رایزنی‌های صورت گرفته در تلاش هستیم خللی در اجرای پروژه‌ها ایجاد نشود.

صادقیان تاکید کرد: شهرداری‌های سراسر کشور با چالش درآمد پایدار روبرو هستند و شهرداری ایلام نیز از این قاعده مستثنی نیست، در این وضعیت فعال‌سازی کدهای درآمدی که تاکنون راکد مانده بودند از برنامه‌های شهرداری ایلام به منظور جذب اعتبار است.

وی عوارضات عمومی، دریافت مطالبات از دستگاه‌های اجرایی و جذب سرمایه‌گذاران داخل و خارج از استان را از برنامه‌های شهرداری ایلام به منظور تامین منابع درآمدی عنوان کرد.

شهردار ایلام یکی از راهکارهای قانونی برای تامین بودجه مورد نیاز پروژه‌ها را از محل انتشار اوراق اسناد خزانه برشمرد و اضافه کرد: هزینه‌های پروژه‌های استانی از محل اوراق و سایر پروژه‌ها به صورت نقدی پرداخت می‌شود.

طالب صادقیان اول شهریورماه سال ۹۶ با کسب رای اکثریت اعضای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی به عنوان سی و هشتمین شهردار شهر ۲۲۰ هزار نفری ایلام انتخاب شد.