گردشگری و توریسم

۲۳ سری جهیزیه به نوعروسان بافق اهدا شد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بافق  روز شنبه در این مورد به ایرنا گفت: این جهیزیه‌ها شامل ۱۱۶ قلم کالا از قبیل یخچال، اجاق گاز، ماشین لباسشویی و قالی است که از چندماه قبل با فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر مواسات و کمک مومنانه، جمع آوری شد.

 سرهنگ اکبر صادقی افزود: هزینه خرید اقلام جهیزیه یادشده‌ از سوی افراد خیر و سپاه شهرستان تأمین شد.

به گفته این مسوول، مردم نوعدوست بافق همچنین در راستای رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان بسته معیشتی و بهداشتی  به نیازمندان و افراد آسیب دیده از کرونا هدیه کردند. 

رییس شورای جهادی و معاون فرمانداری بافق هم گفت: در مرحله سوم رزمایش مواسات که از ۲ هفته گذشته شروع شد با مساعدت نیکوکاران ۷۵۰ بسته معیشتی به کمک بسیجیان بین نیازمندان و آسیب دیدگان از بیماری کرونا توزیع شده است. 

حسن تفکری افزود: بسته‌های معیشتی شامل برنج، گوشت، مرغ، روغن، ماکارونی و لوازم بهداشتی است که با همکاری خیران، نهادها، پایگاه‌های بسیج، موسسات خیریه و مراکز نیکوکاری به ارزش ۶۵ میلیون تومان جمع آوری شد.

به گفته معاون فرمانداری بافق در این رزمایش، کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره بهزیستی بافق مشارکت دارند و محور فعالیت‌ها هم مساجد است.

تفکری خاطر نشان کرد: رزمایش کمک مومنانه در قرارگاه مواسات کار بزرگی بود که در کشور انجام شد و این امر در شهرستان بافق در سه مرحله برنامه ریزی شد.

به گفته وی در همین راستا خیران ،  ۱۵۰ میلیون تومان برای خرید تجهیزات به بیمارستان ولیعصر(عج) بافق اهدا کردند.

در مرحله دوم این رزمایش نیز یکهزار و ۳۷۰ بسته معیشتی به ارزش ۳۶۷ میلیون تومان  با همکاری بسیجیان بافق بین نیازمندان و آسیب دیدگان ناشی از بیماری کرونا در شهرستان توزیع شد.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز ( جمعه) گفت: تاکنون ۲۱۷ هزار و ۷۲۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۰۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار افراد متوفی به ۱۰ هزار و ۲۳۹ نفر رسید.

سیما سادات لاری  بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ششم تیر ماه ۱۳۹۹  و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۶۲۸ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شدند که از این تعداد هزار و ۳۵۶ مورد بستری شدند.

وی اضافه کرد: تاکنون ۱۷۷ هزار و ۸۵۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۲ هزار و ۹۱۲ تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری بیان کرد: تاکنون یک میلیون و ۵۵۷ هزار و ۸۷۲ مورد آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شده است.

وی افزود: توصیه وزارت بهداشت به مردم این است ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک در بیرون از خانه از واکسیناسیون کودکان غافل نشوند، امکانات لازم در مراکز بهداشتی فراهم است، غفلت از کودکان در آینده بار سنگینی بر دوش مردم و نظام سلامت وارد می کند.

ویروس کرونا برای نخستین بار در دی ماه سال ۹۸ در شهر ووهان چین گزارش  و اولین  مورد آن هم در ایران ۲۹ بهمن ماه سال گذشته در قم رسانه ای شد.