گردشگری و توریسم

حال ۲۰ درصد بیماران کرونا در گلستان وخیم است

عبدالرضا فاضل جمعه شب در این باره گفت: هر چند نسبت به دوره پیک بیماری در اسفندماه پارسال شاهد کاهش تعداد بستری شدگان در مراکز درمانی هستیم اما متاسفانه وضعیت جسمانی درصد بیشتری از مبتلایان وخیم بوده و بر حسب ضرورت این افراد در بخش مراقبت های ویژه و تعدادی از بیماران در آی سی یو به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.
وی اظهار داشت: تعداد جان باختگان کرونا در شرق گلستان نسبت به ۷۲ ساعت گذشته بیش از ۷۰ درصد کاهش داشته بطوریکه روز گذشته ۳ نفر جان باختند در حالیکه این عدد در روزهای گذشته دو رقمی بود.
دکتر فاضل گفت: اکنون تعداد مبتلایان و ترخیص شدگان در مراکز درمانی شرق گلستان از نظر آمار برابر است و حدود ۲۵ تخت خالی نیز در گنبد پیش بینی شده تا با کمبود مواجه نشویم.
وی تاکید کرد: روزهای آینده شرایط حساسی برای گلستان به ویژه در شرق استان است و امیدواریم با همراهی بیشتر مردم بتوانیم با حداقل تلفات از این مرحله عبور کنیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: اکنون نیمی از مساحت و پهنه جمعیتی گلستان در وضعیت قرمز دارد و احتمال دارد در کل استان شرایط بحرانی شده و مجبور به رعایت محدودیت‌های سختگیرانه‌تری شویم.