گردشگری و توریسم

۵۷ هزار و ۷۲۹ پرونده در دادگستری لرستان مختومه شد

به گزارش ایرنا، محمد رزم در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه خرم آباد در مصلی الغدیر با گرامیداشت هفته قوه قضائیه  و یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام و انقلاب بیان کرد: به دنبال فعالیت‌های انقلابی و مؤثر شهید بهشتی به این شخصیت مظلوم هجمه‌هایی صورت گرفت اما محوریت اصلی و فکری و قضائی شهید بهشتی احیای حدود و احکام الهی بود.

وی با اشاره به اینکه این دشمنی‌ها و کینه‌های منافقین کوردل از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون ادامه دارد، گفت: در هفتم تیرماه ۱۳۶۰ این کینه پلید و کثیف خود را نمایان کردند و این گروهک ضد دین و منافق از پشت بر قامت رعنا و استوار مردان خدا خنجر کشیدند که ۱۷ هزار شهید ترور مدعای این دشمنی تروریستی منافقین است.

رزم عنوان کرد: شهادت مردان بزرگ انقلاب و استوانه‌های انقلاب مانند شهید مفتح، شهید مطهری، شهدای محراب، شهدای انفجار دفتر نخست وزیری و ترور نافرجام رهبر انقلاب گواه کینه توزی منافقین است،منافقین کوردل به خیال باطل خود با انفجار دفتر حزب جهوری اسلامی کار نظام را تمام کرده بودند، در حالی که این انقلاب و نظام صد درصد مردمی است و در اعماق جان و دل مردم قرار دارد و برخواسته از الله اکبرهای مردم و اندیشه‌های امام راحل (ره) بوده است.

رییس کل دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه خون شهدا در رگ‌های انقلاب جریان دارد و انقلاب و اهداف و آرمان‌های بلند آن را صیانت و حفاظت می‌کند، افزود: با عنایت خداوند متعال امروز رهبر معظم انقلاب پس از ۳۱ سال امام گونه این نظام را هدایت و رهبری کرده‌اند و نظام اسلامی را به اوج عزت و سربلندی و استقلال رسانده‌اند؛ رهبر معظم انقلاب استکبار ستیزی امام راحل را تداوم بخشیده و به همه مستضعفان عالم و جنبش‌های آگاهی بخش جهان امید می‌بخشند.

رزم افزود: در این راستا اکنون  ۲۷ کمیته راهبردی در راستای تحقق اهداف و وظایف قوه قضائیه در دادگستری لرستان تشکیل شده، ابلاغ آنها صادر شده و مسئولان و دبیران هر کمیته مشخص  و جلسات متعدد و مصوبات متعددی برگزار شده است.

وی  با اشاره به اینکه از سیاست‌های اولویت دار و مد نظر رئیس قوه قضائیه، کرامت انسانی و حفظ حقوق شهروندی و مردم مداری است اظهار داشت: تکریم ارباب رجوع در راستای حفظ جایگاه انسان در دستور کار است وهدف اصلی و رسالت اصلی قوه قضائیه عدالت و قضاوت عادلانه و اعمال و اقدامات و رفتارهای عادلانه قضات شریف است، این قضاوت باید برای مردم محسوس و ملموس باشد که قاضی بی طرف است و هدفش حل و فصل خصومت طرفین است تااین قضاوت عادلانه باید منجر به ایجاد امنیت در استان شود.

رزم تاکید کرد: تأمین امنیت مردم در نقاط مختلف اولویت دستگاه قضا است و در این راستا مبارزه قاطع و جدی و بی امان با مفاسد اقتصادی و مفاسد مالی و اجتماعی دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: به همن منظور اگر پرونده‌های کلان ارتشاع، اختلاس، کلاهبرداری، اخلال در نظام اقتصادی تشکیل شود تلاش می شود که در استان محاکمه‌ها به صورت علنی برگزار شود و نحوه و کیفیت رسیدگی و اعلام مشخصات متهمین در انظار عمومی به سمع و نظر مردم در رسانه عمومی برسد.

وی ببر ضرورت  حمایت از جهش تولید و کارخانجات تولیدی از دیگر سیاست‌های در دستور کار مجموعه قضائی استان تاکید کرد و گفت:  ما موظفیم همه پرونده‌های معوقه استان را رسیدگی کنیم که  از  مجموع ۱۷ هزار پرونده معوقه استان، از ابتدای دی ماه تا پایان خردادماه ۱۴ هزار پرونده معوقه مختومه شده و ۳ هزار پرونده جریانی معوقه نیز در کمترین زمان مختومه می‌شود.

رزم با اشاره به قاطعیت دستگاه قضا در استان  افزود: در خصوص جرایم خاص حتی از تبعید هم استفاده می‌شود و در ارتباط با تیراندازی‌ها و قتل‌های عمدی و در جهت رسیدگی به جرایم خشن و شرارت آمیز اراذل و اوباش و برخورد با قاچاقچیان سلاح با شدت برخورد می‌کنیم وافرادی که به آرامش مردم هجمه وارد کنند با شدت قانونی برخورد و مجازات می‌شوند.