گردشگری و توریسم

پایان بی‌نتیجه سه روز گفت و گو در مورد الحاق کرانه باختری در کاخ سفید

به گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، کاخ سفید در دور مذاکرات درباره حمایت از برنامه اسرائیل برای الحاق بخش هایی از کرانه باختری تصمیم نهایی را اتخاذ نکرده است.

به گفته این مقام آمریکایی که نامی از وی آورده نشده است، هنوز تصمیم نهایی درباره مراحل بعدی برای اجرای طرح ترامپ گرفته نشده است.

گفت وگوها در کاخ سفید پس از گذشت سه روز بدون نتیجه خاصی به پایان رسید و “دیوید فریدمن” سفیر ایالات متحده در اسرائیل و “آوی برکوویتز” نماینده آمریکا در خاورمیانه برای بررسی بیشتر طرح الحاق کرانه باختری راهی سرزمین های اشغالی شدند.

به نوشته تایمز اسرائیل، گفتگوهای صورت گرفته در کاخ سفید شامل حضور جرد کوشنر مشاور ترامپ و رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی آمریکا بوده است. تا کنون مشخص نیست که آیا دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا به طور فعال در این جلسات شرکت داشته است یا خیر؟

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا طرحی مصطلح به «معامله قرن» را برای دو طرف فلسطینی و اسرائیلی ارائه داده که از سوی فلسطینی ها به شدت مورد مخالفت قرار گرفته است. در این طرح، رژیم صهیونیستی مجاز می‌شود شهرک‌های کرانه باختری و منطقه راهبردی دره اردن را به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند.

برخی کشورهای اروپایی تهدید کرده‌اند که در صورت اجرای تصمیم رژیم اسرائیل برای الحاق کرانه باختری، اساس روابط خود با تل آویو را تغییر خواهند داد.

آمریکا در سه سال گذشته حمایت همه‌جانبه خود را از اشغالگری رژیم صهیونیستی نشان داده است به گونه‌ای که علاوه بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت این رژیم، بخش جولان اشغالی و کرانه باختری را هم تحت حاکمیت اشغالگر قدس به رسمیت شناخته است.