گردشگری و توریسم

استاندار: مصمم به رفع بخش اعظمی از معضل پسماند مازندران هستیم

احمد حسین زادگان عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از مرکز جمع آوری پسماند شهرستان تنکابن در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در بحث مدیریت پسماند، مازندران را به ۹ منطقه تقسیم کردیم تا با راه اندازی کارخانه های کمپوست و زباله سوز معضل پسماند رفع شود.

وی اظهار داشت : اگر با فرهنگ سازی بتوانیم میزان تولید پسماند را کاهش دهیم و در تفکیک زباله از مبداء نیز خوب عمل کنیم ، میزان تولید ، حجم و وزن زباله های تولیدی به مراتب کاهش خواهد یافت .

حسین زادگان به ایجاد سازمان مدیریت پسماند در مازندران اشاره کرد و افزود : با ایجاد این سازمان ، یک مدیریت واحد مالی و اجرایی در حوزه پسماند ایجاد خواهد شد که با برنامه ریزی صورت گرفته در هفته آینده شروع به کار خواهد کرد.

وی تصریح کرد : در شهرهای بهشهر و تنکابن کارخانه کمپوست و در شهرهای نوشهر و ساری کارخانه زباله سوز راه اندازی خواهد شد تا معضل دفن زباله های این مناطق هر چه سریعتر برطرف شود.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت : در کارخانه کمپوست تنکابن به لحاظ فنی ، جمع آوری و تصفیه شیرابه یک کار منحصر بفرد صورت گرفته که می تواند الگویی برای مناطق دیگر باشد.

وی یادآور شد : با تزریق اعتبارات جدید ، روند اجرایی پروژه های پسماند در مازندران سرعت بیشتری خواهد گرفت.

شهرستان ۱۷۰ هزار نفری تنکابن در غرب مازندران قرار دارد.

در جریان بازدید احمد حسین زادگان استاندار مازندران  از مرکز جمع آوری پسماند تنکابن ، سید شمس الدین حسینی نماینده مردم تنکابن ، رامسر و عباس آباد مجلس شورای اسلامی و سید امیر حسینی جو فرماندار ویژه شهرستان تنکابن و مسئولان محلی و استانی حضور داشتند.

استاندار مازندران روز پنجشنبه به همراه معاونان و جمعی از مدیران کل استان به منظور شرکت در جلسه شورای اداری شهرستانهای عباس اباد ، تنکابن و رامسر به غرب استان مازندران سفر کرده است.